Veel restaurants zijn met de coronacrisis overgestapt naar een bezorgservice, wat logisch is volgens Quinta, ze willen natuurlijk niet stil staan voor zolang het nog duurt. Sommige restaurants hebben echter nog niet nagedacht over hoe ze dit precies moeten doen. Het is bij bezorging heel belangrijk dat het gerecht zo snel mogelijk, op de juiste temperatuur en in perfecte staat geleverd wordt. Ook moet je een commissie afstaan aan Thuisbezorgd, Deliveroo of Uber Eats. Je zult zien dat de omzetten hoog zijn, maar de marges zijn gering beaamt Gerrit Jan.
Bezorgdiensten zoals Thuisbezorgd, Deliveroo of Uber Eats hebben soms onvoldoende bezorgers, zegt Quinta, waardoor de bestellingen niet op tijd opgehaald worden. Dit heeft als consequenties dat de maaltijden soms niet op tijd bezorgd worden of niet meer de juiste temperatuur hebben. Ook kan het intern wel eens misgaan, als er een grotere bestelling geplaatst wordt dan worden er wel eens ingrediënten vergeten.
Wat kunnen ondernemers nu doen om de bezorging zo goed als mogelijk te laten verlopen?
Ontvang gratis meer franchise informatie over Poké Perfect!
Geef een reactie