Mijn favorieten

Er zijn nog geen favoriete franchiseformules geselecteerd

Prestigieuze prijzen en groei voor InXpress in 2021

inxpress_franchise
InXpress bleek de afgelopen 20 maanden niet alleen een crisisbestendige, maar ook een winnende formule. Ondanks de coronapandemie maakte InXpress in 2020 en 2021 stevige groei door. Als kers op de taart beloonde de British Franchise Association InXpress met twee prestigieuze prijzen: de Global Franchise Champion en Best White Collar Franchise. “Dit is een bekroning van meer dan 20 jaar hard werken om vele honderden franchisers in 14 landen succesvol te maken”, vindt Managing Director Frank Fontein.

InXpress viel in de Verenigde Staten al een paar keer in de prijzen bij de jaarlijkse uitreiking van de Franchise Award, maar de hoofdprijs in deze twee categorieën in het Verenigd Koninkrijk is volgens Fontein echt een kroon op het werk. “We zijn al vele malen gekopieerd, maar InXpress blijft toch het bedrijf dat steeds een stap vooruitloopt. Compleet vernieuwde software, perfecte contacten en contracten met de beste vervoerders en training op het hoogste niveau maken van bijna elke InXpress-onderneming een succes.”

Grootste reseller van logistieke diensten

Toen Fontein zeven jaar geleden de masterfranchise van InXpress voor Nederland begon, kon hij nog niet vermoeden dat de formule in 2021 hard op weg zou zijn de grootste reseller van logistieke diensten te worden. Dit is in het Verenigd Koninkrijk al het geval en Fontein ambieert dat dus ook voor Nederland. Inmiddels heeft InXpress 16 franchiseregio’s in Nederland en is er ruimte voor groei naar ruim 30. “In Engeland hebben we meer dan 100 franchisers en staan ze in de rij om een regio te bemachtigen.” Jos Nefkens, een van de eerste franchisers in Nederland, is mede-eigenaar geworden van InXpress Nederland. “Het stipje aan de horizon voor ons is om marktleider te worden, dus we gaan er de komende jaren volle bak tegenaan!”

InXpress, dat wereldwijd meer dan 400 franchisekantoren heeft, bedient voornamelijk mkb-bedrijven die maandelijks €500 tot €5.000 uitgeven aan vooral internationale zendingen. “Voor ondernemers in dit segment is het belangrijk dat ze het vertrouwen hebben dat hun zendingen goed verlopen”, legt Fontein uit. “Wij kunnen het niet beter doen dan onze leveranciers. Dat zijn de A-merken als DHL Express, UPS, FedEx en TNT. Wij kunnen echter wel voor een VIP-service zorgen. We zoeken zaken uit waar nodig, beantwoorden alle vragen en hebben korte lijntjes met de grote vervoerders. Noem ons maar ‘het mannetje voor het vervoer’, altijd bereikbaar en persoonlijk betrokken. Dat persoonlijke klantcontact vinden wij heel belangrijk. De ondernemers in ons klantenbestand snappen dat, zij vervullen die functie ook vaak voor hún klanten. Tijd, geld en gedoe besparen voor onze klanten is het motto.”

 

[box]Ontvang gratis meer franchise informatie over InXpress![/box]

Oeps! We konden je formulier niet vinden.

×