Primera implementeert marketingtool

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids


Na een test bij zeven vestigingen begin dit jaar, werken alle 450 winkels van franchiseformule Primera sinds kort met de marketingtool m-point.

De softwaretool van retailmarketingspecialist m-wise verzamelt en analyseert klantdata en vertaalt die naar persoonlijke marketingacties. “Bij Primera ontstond de behoefte om de klantrelatie beter te ondersteunen, zodat consumenten vaker de weg naar de winkel weten te vinden”, vertelt hoofd marketing Christel Teeuwen-Van der Pol. Hoewel er weerstand bij klanten werd verwacht om gegevens achter te laten, was hier na de ingebruikname van de tool geen sprake van. Dit kwam volgens Teeuwen-Van der Pol mede door de goede band tussen de ondernemers en de klanten. Primera gebruikt de tool in eerste instantie alleen voor het versturen van persoonlijke e-mails. De bedoeling is dat er later ook een plastic spaarkaart aan gekoppeld wordt. Dan kunnen klanten punten sparen bij elke aankoop, maar ook door een product op Facebook te liken.

dinsdag 9 juli 2013.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.