Quetzal valt in de smaak bij Nederlanders

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Quetzal Chocoladebar franchise

De van oorsprong Belgische franchiseformule Quetzal is populair bij de Nederlanders. Franchisenemer Wim Hofkens runt samen met Gitte Hofman een Quetzal vestiging in Antwerpen en merkt dat de Nederlanders zijn vestiging wel weten te vinden.

Hofkens is in 2008 gestart met de chocoladeformule en zag door de mond-op-mond reclame zijn vestiging steeds populairder worden. “Als je kijkt naar de top drie toeristen die hier komen staan de Nederlanders op 1. De vraag vanuit Nederlandse randsteden als Breda, Roosendaal en Bergen op Zoom is groot”, aldus Hofkens. De Nederlandse toeristen die een dagje uit gaan naar Antwerpen maken vaak een eerste stop bij Quetzal, laat Hofkens aan de Nationale Franchise Gids weten.

Quetzal beschikt momenteel over twee vestigingen in Belgie en 1 in Duitsland. Hofkens ziet uitbreiding in Nederland als een goede optie. “Naast uitbreiding in steden als Brussel, Gent en Hasselt denk ik dat de formule ook aan zal slaan in Nederlandse steden.” De franchisenemer heeft het concept zelf leren kennen in zijn studententijd. “Ik heb voor deze formule gekozen omdat ik zelf een grote snoeper ben. Het is het gevoel van een zonde die toegelaten wordt. Het gevoel van een stukje hemel op aarde”, aldus Hofkens.

De franchisenemer vindt het vooral leuk om te zien hoe verrast de mensen soms zijn. “Je kan bij Quetzal verschillende soorten chocoladen mixen met bijvoorbeeld chilipeper of honing. Mensen zijn vaak verrast door deze smaakcombinaties.”

Voor de expansie in Nederland is Quetzal nog op zoek naar een master franchiser. Heeft u interesse? Voor meer informatie klik hier.

 

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

 

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3