Recordomzet voor Specsavers

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Specsavers Nederland sluit het boekjaar 2018-2019 af met een recordomzet van 150 miljoen euro. Dit is een stijging van 7 procent ten opzichte van het vorige boekjaar (140 miljoen euro). De groei wordt onder meer gestuwd door de aanhoudende stijging in de verkoop van hoortoestellen. In deze categorie groeide het volume voor het derde achtereenvolgende jaar met meer dan 20 procent. Ook in de categorie optiek realiseerde Specsavers Nederland wederom een groei in omzet.

De Nederlandse groei ligt iets boven de stijging van de wereldwijde omzet. Het internationale familiebedrijf, actief in tien landen, rapporteert een totale omzetgroei van 6 procent tot ruim 3 miljard euro (2,78 miljard Britse pond). Nederland is na het Verenigd Koninkrijk en Australië de grootste omzetmarkt.

Hoorzorg grootste drijver

Binnen de horendivisie stegen de volumes in het afgelopen boekjaar het hardst. Met een volumestijging van ruim 20 procent zijn de hoorzorgcijfers de grootste drijver van de omzetgroei van Specsavers Nederland. Dit heeft alles te maken met de propositie waarin Specsavers uniek is: klanten kunnen twee hoortoestellen afnemen zonder bijbetaling, ongeacht waar en hoe zij verzekerd zijn. Deze hoortoestellen zijn ook nog eens van hoogstaande kwaliteit. Zo heeft Specsavers onlangs binnen de vergoeding van de basisverzekering nieuwe hoortoestellen geïntroduceerd die direct draadloos verbinding maken met bijvoorbeeld smartphones en muziekbronnen.

Groei in professionele oogzorg

Naast de hoorzorg steeg ook de omzet binnen de optiekcategorie van de retailketen. Remko Berkel, directeur van Specsavers Nederland: “Inmiddels hebben wij in al onze 144 winkels het preventief ooggezondheidsonderzoek met succes geïntroduceerd, waarbij een optometrist de gezondheid van de ogen onderzoekt. Sinds de introductie in september 2018 hebben meer dan 20.000 klanten hiervan gebruik gemaakt.” Het bedrijf is inmiddels dan ook een van de grootste werkgevers van optometristen in Nederland. “Ook dit jaar staat professionele oogzorg hoog op onze agenda. Zo starten wij dit najaar een nieuwe campagne om mensen meer bewust te maken van het belang van een oogmeting en professionele oogzorg. Want ten minste de helft van al het zichtverlies kan voorkomen worden indien dit in een vroeg stadium wordt gedetecteerd en behandeld.” Eind 2018 ontving de reguliere oogmeting van Specsavers de hoogste waardering in een onderzoek van de Consumentenbond.

Nieuwe winkeluitstraling

Naast de focus op professionalisering worden ook de bestaande winkels in een modern jasje gestoken. De retailketen gaat de komende periode flink investeren in een geheel nieuwe look and feel. Zo krijgen de winkels een lichter en frisser interieur met onder andere nieuwe showroommeubels, digitale displays en vernieuwde wachtruimtes. De eerste winkels in de nieuwe stijl zijn reeds geopend in Arnhem, Maastricht en Hellevoetsluis. De overige winkels worden de komende tijd gefaseerd vernieuwd.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


skyscraper-banner-website
franchise-season-art-class