Retourette voor recycling

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Flesje

Bijna twintig jaar geleden werd de formule Retourette opgezet door een supermarkteigenaar. Hij voorzag de behoefte aan een inzamelpunt voor flessen en speelde in op de wensen van de klant om ook ander afval milieuvriendelijk te kunnen opruimen. De formule groeide snel naar meer dan 65 franchisenemers, grotendeels in en bij supermarkten. Daarvan zijn er nu nog 34 over en de formule wil weer groeien. De benodigde ruimte was in die periode 120 m2. Inmiddels is de benodigde ruimte teruggebracht tot ongeveer 30 m2 en leent de formule zich beter voor een s-i-t-s. De organisatie groeide de franchisegever boven het hoofd en hij verkocht de formule aan zijn franchisemanager Luc Kok. Door stroomlijning van de logistiek is ook de afvoer enorm verbeterd. Het verzamelpunt heeft nu ook plaats voor batterijen, glas, spaarlampen, cartridges, mobiele telefoons, papier, frituurvet en oude kleding. Een inzamelpunt is nu rendabel bij 100.000 bezoekers per jaar.

Bericht uit de nieuwsbrief van de nationale franchise & formule brief | voor al uw franchisenieuws | dinsdag 14 september 2010.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

 

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3