Retourzendingen weinig prioriteit bij webshops

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids


De Consumentenbond heeft een onderzoek gehouden naar de afhandeling van retourzendingen door webshops.

Op internet werden 268 producten bij 118 webshops besteld en vervolgens werden alle bestellingen na ontvangst direct retour gestuurd. Ruim 25 procent van de webshops betaalde de aankoopsom veel te laat terug en de bezorgkosten werden bij 44 procent van de retourzendingen niet terugbetaald. Brancheorganisatie Thuiswinkel.org is blij met het onderzoek en directeur Wijnand Jongen roept webshops op hun verantwoordelijkheid te nemen. “Regels voor het terugbetalen bij retour gestuurde pakketten en het terugbetalen van bezorgkosten gelden voor álle webwinkels. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat webwinkels deze regels aan hun laars lappen of net doen of men er geen weet van heeft. Thuiswinkel.org en haar leden willen af van oneerlijke concurrentie en willen een gelijk speelveld voor álle webwinkels. Daar draagt het onderzoek hopelijk aan bij.” Bij internetaankopen hebben consumenten binnen de wettelijke bedenktijd van 7 werkdagen altijd recht op geld terug, inclusief de bezorgkosten. De kosten voor het terugsturen van het pakket komen wel voor rekening van de koper, tenzij de webshop dit gratis aanbiedt.

dinsdag 26 maart 2013.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

 

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3