Rode cijfers 2theloo

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

2theloo

Sinds zijn oprichting in 2011 heeft franchiseformule 2theloo nog geen zwarte cijfers kunnen schrijven. ‘’Vanaf volgend jaar zijn de meeste toiletten afbetaald en gaan ze renderen,” aldus Almar Holtz, medeoprichter van de formule in de Volkskrant.

Door met tankstations en winkelcentra af te spreken dat zowel de kosten als de opbrengsten worden gedeeld houdt de formule zijn kosten laag. De franchiseformule krijgt de tijd om het voorgeschoten bedrag terug te betalen via het entreegeld, zodat het niet voor iedere nieuwe vestiging een lening hoeft af te sluiten bij de bank. Bij een bezoekersaantal van 1.000 per dag doet de formule er zo’n zevenhonderd dagen over. Dit verklaart volgens Holtz waarom de formule nog altijd niet winstgevend is.

Inmiddels beschikt de formule over zo’n tweehonderd filialen in onder andere winkelcentra en benzine- en treinstations. Deze locaties zitten verspreid over veertien landen. In het aantal vestigingen kan de formule uitgroeien tot de grootste retailer ter wereld, aldus Holtz een tijdje geleden tegen het Parool. ‘’Starbucks, Burger King, noem maar op, alle grote jongens willen met ons praten.’’

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

 

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3