Rubriek Ludwig & Van Dam Franchise-advocaten

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids


Webshops door de franchisegever: graag of niet?

Mr J.H. Kolenbrander

Tegenwoordig realiseren steeds meer franchisegevers zich dat er, naast het distributiekanaal dat de franchisenemers vormen, ook een ander distributiekanaal beschikbaar is, te weten de consument die via internet inkopen doet. Een franchisegever zal, door een nationale webshop te exploiteren, deze doelgroep kunnen aanboren en hierdoor aanvullende omzet kunnen genereren. Daarbij gelden echter wel bepaalde spelregels, omdat de franchisegever zich bij het gebruik van een landelijke webshop ook de gerechtvaardigde belangen van haar franchisenemers in acht dient te nemen.

Internet is een uitermate belangrijk medium geworden om klanten te bereiken. Enige jaren geleden was er nog huiver bij de Nederlandse consument om via internet aankopen te doen, met name door de – al dan niet terechte – vrees voor fraude. Die schroom lijkt echter te zijn verdwenen en een groot gedeelte van bestellingen ter zake, in ieder geval, boeken en muziek vindt thans plaats via, al dan niet buitenlandse, internetsites. Sommige aanbieders van goederen en/of diensten handelen tegenwoordig enkel via internet.

Klik hier om verder te lezen…

dinsdag 5 juli 2011.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3