Runnersworld introduceert nieuw winkelconcept in Amsterdam

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Runnersworld heeft 2 juni jl. de eerste winkel geopend met het vernieuwde winkelconcept. De nummer één hardloopspeciaalzaak is gevestigd aan een unieke locatie aan de rand van het Amsterdamse Bos. Eigenaar Bas Stigter, zoon van bekend hardloper Aart Stigter, is blij om als eerste winkel het nieuwe formuleconcept te introduceren. Deze winkel is nu voorzien van verschillende innovaties, zoals een loopband met nieuwe analysesoftware om de klant beter te kunnen helpen.

Hardlopen zonder blessures

“Een hardloper wil een doel bereiken en duurzaam blijven hardlopen zonder blessures. In de nieuwe winkel staat dat centraal en vullen we daarna in hoe we de klant dat met onze hulp kan bereiken”, aldus formule manager Bas van der Krogt. De winkel beschikt over een hardloopbaan en een loopband waar de nieuwe Runnersworld analysesoftware speciaal voor is ontwikkeld en wordt er nadruk gelegd op de kennis en kunde van de winkelmedewerkers.

Zaterdag 2 juni is de nieuwe winkel geopend. De hele beleving en routing in de winkel is onder de loep genomen met bureau Crossmarks. De klant wordt volledig aan de hand genomen door het 5 stappenplan van Runnersworld. In al deze stappen staat het persoonlijke doel van de hardloper centraal. Om dit persoonlijke doel te behalen biedt Runnersworld ook een nieuw loyalty-mechanisme aan waarbij de klant persoonlijk advies krijgt in alle facetten omtrent hardlopen en dus vaker naar de winkel komt.

Duurzaam hardlopen

Een ander speerpunt in de vernieuwing is duurzaamheid. Hardloopschoenen kun je in de Runnersworld winkels recyclen en de loopbaan in de winkel zal dan ook bestaan uit gerecyclede hardloopschoenen. Ook blessurepreventie is een belangrijk aspect van duurzaam hardlopen en door de combinatie met de continue samenwerking met non-profit organisaties als KiKa en het assortiment aan producten met een lange levensduur bouwt Runnersworld aan een betere duurzame wereld. Zo is de loopbaan gemaakt van ingezamelde schoenen die gerecycled zijn door onze partner Fastfeet Grinded.

Hoewel de overgang van de 175 vierkante meter grote winkel in Amstelveen naar het vernieuwde winkelconcept al een grote stap in de goede richting is; de plannen van Runnersworld reiken nog verder dan dit. Op termijn zal de vernieuwde visie landelijk in alle Runnersworld vestigingen worden uitgerold om daarbij alle hardlopers, van recreant tot professionele loper, optimaal te blijven bedienen en nummer één hardloopspeciaalzaak van Nederland te blijven.

Runnersworld heeft ook een video ontwikkeld, waarin u meegenomen wordt door de winkel. Deze is hier te bekijken.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.