Seniorenkant: helft volwassenen in 2019 vijftigplusser

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

1-seniorenkrant

De consumentenmarkt is in de afgelopen jaren aanzienlijk veranderd. Het aantal autobezitters van 45 jaar en ouder is toegenomen, terwijl dit bij 45-minners juist is afgenomen. Met de aanhoudende vergrijzing wordt deze doelgroep steeds interessanter voor de marktsector.

De Nationale Franchise Gids sprak hierover met Arjen de Jong van Seniorenkrant. De Jong merkt dat er groei is op verschillende gebieden. “Wij spelen in op de behoefte van de senior. Dan praat ik over senioren in de breedste zin van het woord, dat is namelijk de 50-plusser. Wij kijken onder andere naar gezondheidszorg, vakantie, fietsen, huisvesting en veiligheid. De trend is dat er meer senioren komen en wij spelen daarom in op de bezigheden van de 50-plusser.”

Verder merkt De Jong op dat 50-plus een erg interessante doelgroep is. “Senioren zijn een steeds belangrijkere doelgroep voor bedrijven. Het is een groep dat geld heeft en die dit ook uit wil geven. Ik denk eigenlijk dat voor elk bedrijf, die iets van kwaliteit te verkopen heeft, deze doelgroep interessant is.”

Voorheen werd er door de Seniorenkrant voornamelijk gekeken naar de bovenkant van de doelgroep. Maar waar eerder nog op leeftijden vanaf ongeveer 70 geadverteerd werd, is de doelgroep nu vanaf 50 jaar. “Ik heb dat breder getrokken en hierdoor merk ik dat het interessanter is voor bedrijven en je meer onderwerpen kunt behandelen”, aldus De Jong.

Is het franchisen bij Seniorenkrant iets voor u? Klik hier voor meer informatie.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

 

skyscraper-banner-website

franchise-banner-abn-amro-3


seasons-artclass-banner

 

Vragen? Bel ons! 055-8200 226