Shell lanceert nieuw retailconcept in Oisterwijk

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Foto: RetailNews.nl

Op 1 december jl. heeft franchiseformule Shell de eerste vestiging geopend van een nieuw retailconcept bij een tankstation in Oisterwijk. Indien dit nieuwe concept – waar vers en gastvrijheid centraal staat – aanslaat, zal deze later ook bij andere tankstations worden ingezet, laat RetailNews weten.

Het gaat hier om het retailconcept ‘Deli by Shell’, waarmee Shell het aanbod en assortiment wil uitbreiden bij de tankstations. Er komen maar liefst 300 nieuwe producten bij. De tankstations moeten door dit vernieuwde concept steeds meer op een buurtwinkel gaan lijken. Klanten kunnen door dit nieuwe concept nu ook voor verse broden, avondmaaltijden, salades en yoghurt met fruit vinden terecht.

Qua inrichting zal er ook wat veranderen. De kassamedewerker zat altijd achter een glas, maar dat zal bij het nieuwe concept niet meer het geval zijn. Er komt nu een welkomstbalie bij de ingang om op die manier een meer gastvrije omgeving te creëren.  Hier kunnen mensen ook hun producten afrekenen.

Ewout Eelkman Rooda, manager convenience retail Benelux & Frankrijk bij Shell zegt: “Dit is een uniek concept, dat echt een paar stappen vooruit betekent in de branche. Het wordt echt iets anders dan tot nu toe in deze sector te zien was. Ook in andere landen heeft Shell niet iets dergelijks. Het komt voort uit de behoefte van consumenten aan een efficiënte maar tegelijkertijd bewuste levenswijze”.

Er zullen in de komende twee weken nog drie pilotwinkels met dit nieuwe concept worden geopend. Begin volgend jaar zullen daar nog twee vestigingen bij komen.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class