Mijn favorieten

Er zijn nog geen favoriete franchiseformules geselecteerd

SimplyDelivery gaat verder als SIDES

Na 8 jaar in de branche actief te zijn geweest, heeft SimplyDelivery haar merkidentiteit volledig vernieuwd en presenteert het bedrijf zich aan het publiek als SIDES. De naam SimplyDelivery is voortgekomen uit de oorspronkelijke focus op de bezorgactiviteiten. In de afgelopen jaren heeft het bedrijf zich echter ontwikkeld tot een alles-in-één horeca-software die alle processen in het bedrijf digitaliseert en vereenvoudigt.

De nieuwe naam representeert nog duidelijker de essentie van ons merk. De nieuwe naam SIDES blijft dus een combinatie van de eerste twee letters van de woorden Simply en Delivery. SIDES maakt duidelijk dat het bedrijf naast haar klanten staat om samen succesvol en zelfsturend te zijn. Voor de klanten zal er echter niets veranderen. SIDES blijft nauw samenwerken met horecaondernemingen om hun behoeften te begrijpen en producten te ontwikkelen. Het toekomstige uiterlijk van SIDES is modern en persoonlijk tegelijk.

Het doel, visie en missie

Het doel van de franchiseformule is om middelen verstandig te gebruiken. Met zijn software draagt SIDES bij tot het zinvol gebruik van middelen zoals mankracht, tijd en energie: daar waar ze echt nodig zijn.

De visie van SIDES is om de definitieve digitale transformator van de horeca te zijn. SIDES ontwikkelt consequent oplossingen voor alle processen die door automatisering kunnen worden verbeterd.

De missie van SIDES is om de Software alle horecabedrijven in staat te stellen om hun markt op een toekomstgerichte, zelfbepaalde en rendabele manier vorm te geven. Met een modulair systeem dat zich aanpast aan de specifieke behoeften van individuele restauranthouders, bezorgdiensten en franchiseorganisaties.

Nieuwe merkidentiteit

In augustus 2021 heeft SIDES nagedacht over een nieuwe merkidentiteit in het kader van een creatieve merkworkshop. Samen met het bureau Helder Brand Design heeft SIDES onze merkessentie nog eens helder uitgewerkt. Ook kwamen er ideeën voor een nieuwe naam, een aansprekend logo en een moderne website. Maar ook het kleurenschema en onze typografie van SIDES zijn volledig vernieuwd.

Voortaan is het SIDES-logo een woordbeeldmerk dat bestaat uit twee afzonderlijke modules van het SIDES-ecosysteem, in offset op elkaar gestapeld, dat enerzijds de eerste letter van het merk symboliseert en anderzijds ons modulaire en aanpasbare productengamma illustreert. De kleuren zijn open, toegankelijk en opvallend.

Een andere belangrijke stap voor de lancering van het nieuwe merk was een grote fotoshoot die in februari 2022 konden worden gerealiseerd. Het was voor de formule belangrijk om ideeën voor de nieuw gecreëerde merkidentiteit fotografisch uit te voeren met persoonlijke beelden. Met fotograaf Janina Steinmetz en een creatief team is SIDES erin geslaagd dit te bereiken en het doel van het merk perfect weer te geven.

Als achtergrond heeft SIDES in 2021 geopende restaurant JIGI POKÉ in Berlin-Mitte gebruikt, dat precies past bij de ideeën voor het nieuwe merk. Het eenvoudige interieur met tafels van licht beton en steen en gladde krukjes van graniet en hout benadrukt, samen met de zandkleurige muren en de natuurlijke kleuren van het interieur. De moderne sfeer komt ook tot uiting in onze merkidentiteit. Want de kleuren van SIDES zijn ook open, toegankelijk en hebben kleine kleurrijke blikvangers. De resulterende foto’s zijn te zien op onze website en ander marketingmateriaal van SIDES.

Herlancering website

Met de nieuwe merkidentiteit en professionele productafbeeldingen kon SIDES meteen beginnen met het bouwen van een nieuwe website. De herlancering van de website biedt onder meer een verbeterde navigatie om bezoekers gerichter door het menu te leiden en het zoeken naar producten, oplossingen of horecatypes te vergemakkelijken. Daarnaast krijgt de bezoeker als restaurateur inzicht in de nieuwste onderwerpen van de scene met branche-relevante blogberichten en word je door ons ondersteund met nuttige expertise. Je kunt SIDES ook vinden op de sociale media platforms Instagram, LinkedIn en Facebook.