Mijn favorieten

Er zijn nog geen favoriete franchiseformules geselecteerd

SPAR kiest na 90-jarig bestaan voor maximale focus op gemak

SPAR scherpt de koers aan na het vieren van het 90-jarig jubileum. De organisatie geeft aan dat de nieuwe koers volledig gericht is op gemak voor de klant. Daarnaast richt de nieuwe koers zich op het aanscherpen van prijzen.

De ambitie van Spar is om king of convenience te worden. Algemeen directeur John van der Ent wil met SPAR op elke plek, op ieder moment, voor iedereen relevant zijn. “Een drijfveer van iedereen tegenwoord is gemak. Het is zeker niet alleen iets van millennials. De huidige consumenten van alle generaties hebben een druk en haastig leven. Ze hebben minder tijd en zin om te koken. Daarom zoeken ze voor verschillende eetmomenten naar slimme, tijdbesparende oplossingen. Het liefst ook nog zo duurzaam, gezond en bewust mogelijk. In die ontwikkeling zien wij voor onze formule mooie kansen. Om deze reden gaat SPAR de positie als dé winkel voor gemak de komende jaren verder uitbouwen.”

Blijven ontwikkelen

SPAR wilt concreet blijven kijken naar buiten gebaande paden op het gebied van innovatie. “We kijken bijvoorbeeld naar mobiele oplossingen, doorontwikkeling op het gebied van e-commerce, maar ook de mogelijkheden van vendingmachines en het bieden van oplossingen op plekken en in bedrijven waar catering is afgestoten,” aldus van der Ent. “Dit zijn slechts voorbeelden, we oriënteren ons breed.”

Ondernemers

Bij het oer-Hollandse SPAR zijn het nog altijd de zelfstandige ondernemers die ervoor zorgen dat de formule een succes blijft. Dit concept is hetzelfde gebleven als in 1932, de datum waar SPAR van start ging met het samenwerkingsverband met zelfstandige kruideniers. De ondernemers zijn verdeeld over 48 landen en bieden dagelijks meer dan 14,5 miljoen klanten.
“SPAR heeft in de afgelopen 90 jaar samen met al die ondernemers bewezen wendbaar en innovatief te zijn. Dankzij onze cultuur en mindset is SPAR levendiger dan ooit en daar zijn we trots op. Dezelfde energie en gedrevenheid om steeds te blijven bewegen, gebruiken we om ook nu weer om samen nieuwe stappen te zetten.”

Feestelijke acties

SPAR viert het jubileum met klanten in de winkels, door middel van winacties, traktaties en kortingen. Daarnaast vindt het jaarlijkse internationale SPAR-congres in Nederland plaats. In Nederland telt SPAR 455 winkels. Dat de in Nederland opgerichte formule in 48 landen totaal zo’n 13.500 winkels telt, is niet bij veel mensen bekend. Van der Ent: “Des te mooier is het dat we in het jubileumjaar het internationale SPAR jaarcongres naar Nederland halen. In de Beurs van Berlage verwelkomen we tussen 22 en 25 mei zo’n 300 personen uit al deze landen. Vanzelfsprekend krijgt het jaarcongres vanwege het 90-jarig bestaan een feestelijk tintje. In 2023 sluiten we ons jubileumjaar tot slot af met een feest voor medewerkers en onze zelfstandig ondernemers. Het bereiken van deze mijlpaal is immers hun verdienste.”

Ontvang gratis meer informatie over SPAR

"*" geeft vereiste velden aan

Aanhef

Meer informatie over franchisen bij

SPAR