Spar werkt aan nieuw imago

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids


De Spar verandert van groothandel in een retailer waarbij de formule leidend is. Aan het woord is Sjaak Kranendonk, die sinds januari 2009 topman is bij de supermarktketen. Dat Spar bezig is met een grote sprong voorwaarts, wordt treffend geïllustreerd door de ingebruikname van het nieuwe distributiecentrum in Waalwijk.

Daar beschikt Spar nu over 23.000 vierkante meter opslagruimte met voldoende ruimte in de omgeving voor uitbreiding. Het nieuwe kantoor van de holding bevindt zich er ook en zo is Waalwijk meer dan het logistieke knooppunt voor de belevering van 200 supermarkten van Spar en Attent in Zuid-Nederland. Een en ander betekent ook dat de teugels worden aangehaald met betrekking tot de ondernemers: die krijgen minder vrijheid om een eigen invulling te geven aan de Sparformule, al benadrukt Kranendonk dat Spar geen AH wil worden. Sterker nog: de ondernemers voegen waarde toe, vindt Kranendonk.

Twee problemen met betrekking tot het imago worden wel hard aangepakt: dat Spar oubollig en duur is. En hoewel dat een hele opgave is, wordt geprobeerd het imago te veranderen door de modernisering van winkels, formules en assortiment.

Bron: Profnews

dinsdag 26 juli 2011.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3