Specsavers start nieuw hoorbelevingsconcept

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Specsavers2

Specsavers gaat dit voorjaar de eerste ‘hoorbelevingswinkel’ openen. Het nieuwe retailconcept moet ervoor zorgen dat consumenten op een laagdempige wijze advies inwinnen over hun gehoor, werking van gehoortoestellen en preventieve gehoorbeschermers. De vestiging wordt geen point of sale.

“Onderzoek van TNS Nipo toont aan dat slechthorenden een bezoek aan de audicien uitstellen, laat staan de aanschaf van een hoortoestel. Bijna 90% wacht minimaal een jaar, maar voor bijna een op de drie is dit zelfs langer dan vijf jaar. We hebben daarmee in te maken met een maatschappelijk probleem”, aldus Remko Berkel, directeur Specsavers Nederland. “Het is hoog tijd dat we de drempel verlagen. Wij moeten daarin als branche onze gezamenlijke verantwoordelijkheid pakken en de consument blijven attenderen op het belang van hun gehoor.”

“Met het nieuwe concept onderzoeken we of we onze bestaande winkelformule kunnen aanvullen. We willen weten of we een breder publiek kunnen aanspreken, namelijk de personen die op dit moment nog geen audicienswinkel willen of durven binnen te stappen. Dat doen we door op deze locatie puur en alleen in te zetten op voorlichting. Daarin denken we uniek te zijn in de wereld. Of dit de drempel verlaagt, kunnen we alleen ervaren als we hiervoor een locatie openen. Natuurlijk zal er een StAr-gecertificeerde audicien aanwezig zijn, om de kwaliteit te waarborgen, die consumenten van ons gewend zijn. Maar die is er vooral om vragen te beantwoorden, niet om te verkopen. We willen de drempel om vragen te stellen zo laag mogelijk maken.”

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class