Sportretail voor moeilijke keuzes

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids


Sportzaken moeten als gevolg van de kredietcrisis en de opkomst van de online winkels steeds vaker een keuze maken welke koers zij gaan varen. Dit blijkt uit onderzoek van Van Es Marketing Services onder sportzaken in Nederland.

Als gevolg van de kredietcrisis is bijna de helft van de sportzaken (46 procent) een andere koers gaan varen. Hierbij zijn zij zich meer op specialisaties gaan richten, voeren zij een ander assortiment of houden ze minder voorraad aan.

Ondanks de crisis heeft 43 procent van de sportzaken in 2010 een omzetstijging gerealiseerd ten opzichte van het 2009. 39 procent van de ondernemers werd geconfronteerd met een omzetdaling. Opvallend is dat van de geheel zelfstandig opererende sportzaken ruim de helft (52 procent) een omzetstijging heeft gerealiseerd in 2010. Uit een nadere analyse blijkt dat het met name de gespecialiseerde sportzaken zijn die in het jaar 2010 hebben geplust met de omzet. Dit komt vooral door een sterkere klantenbinding.

Een op de vijf sportzaken die online producten verkopen behaalt meer omzet via online verkopen dan via de fysieke winkel. 23 procent van de sportzaken die online producten verkopen realiseert minder dan vijf procent van de omzet via online verkopen.

Bron : RetailNews

dinsdag 14 juni 2011.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

 

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3