Starbucks breidt uit

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Starbuck
Koffie keten Starbucks breidt de ontbijt- en lunchproducten uit. In de Nederlandse vestigingen wil Starbucks meer ontbijt- en lunchproducten op de kaart zetten.

De etenswaren die de keten deze maand aanbiedt, is met tien producten uitgebreid. Aan het assortiment van donuts, koekjes en muffins worden onder meer salades, sandwiches en yoghurts toegevoegd. In Amsterdam aan de Bloemenmarkt is het 29e Starbucks filiaal geopend. Wereldwijd doet de Amerikaanse keten het goed. De omzet van Starbucks is in het tweede kwartaal namelijk met 11 procent gestegen. De winst groeide meer dan een kwart. In Europa is de keten minder populair en zakte met 2 procent op jaarbasis. In Azië groeide Starbucks 8 procent, in Noord- en Zuid-Amerika 6 procent. Het bedrijf verwacht dit jaar opnieuw 10 tot 13 procent omzetstijging te behalen.

woensdag 1 mei 2013.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.