Starbucks richt pijlen op bedrijfsleven

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids


Koffieketen Starbucks opent deze zomer ‘Corner Cafés’ in Nederlandse bedrijven. De koffiehoek moet op maximaal één vierkante meter komen.

In de Corner Cafés  kunnen werknemers verscheidenen soorten koffie uit zelfmalende automaten halen. Matt Sikes, vice president business development van Starbucks Europa, zegt hierover: “Enkele van onze meest populaire drankjes zullen ook beschikbaar zijn op kantoor, waaronder café latte, cappuccino, vanilla latte, chai tea latte en espresso macchiato.” De Corner Cafés worden geëxploiteerd door het Zwitserse Selecta, de grootste dienstverlener op het gebied van vending machines in Europa. Selecta mikt binnen drie jaar op een marktaandeel van 20 procent in zes Europese landen, waaronder Nederland. Het aanbod begint bij bedrijven met meer  dan 200 werknemers, maar in thuisland Zwitserland wordt al geëxperimenteerd bij een onderneming met 60 medewerkers. Douwe Egberts blijft niet achter. “Wij zien deze ontwikkeling en zijn al bezig met testlocaties waarbij naast reguliere koffie, tegen betaling in mooie exclusieve corners koffie en thee wordt aangeboden. We werken er aan dat nog dit jaar te introduceren”, aldus een woordvoerder.

dinsdag 2 juli 2013.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.