Een groeiend merk heeft een goede back-up nodig, dit wordt mede mogelijk gemaakt door de franchisepartners en hun medewerkers, evenals de medewerkers op het hoofdkantoor. De strategische partnerschappen met leveranciers en partners, evenals de steun van een grote groep bedrijven, `Unternehmensgruppe Ritter` waar het merk DE STEENMASTERS ook toe behoort, ondersteunen waar mogelijk. Al deze ingrediënten resulteerden in een perfecte mix voor een aanzienlijke groei van DE STEENMASTERS (in Duitsland onder de naam `DIE STEINPFLEGER` bekend) in het voorjaar van 2024.
In de eerste 2 maanden van 2024 is `DE STEENMASTERS` formule zelfs 9 franchisepartners rijker geworden!
Franchisepartners vestigden zich in Den Haag, Paderborn, Hamburg/Noord, Hamburg/Schwerin, Rhein Main Noord, Rhein Main West, Thüringen (DE), Voralberg, Landau (AT). Maar dat is nog niet alles. Ook het uitgebreide supportprogramma van het hoofdkantoor werpt zijn vruchten af. Het ondersteunt de groei van franchisepartners met subsidies en voordelen. Hierdoor groeiden de franchisepartners met 2 machines in Oostenrijk, 2 in Duitsland en zelfs 3 in Zwitserland. Dit betekent dat er momenteel 16 voertuigen meer onderweg zijn als aan het eind van 2023.
Dankzij de jaarlijkse update gebeurt er ook veel op andere gebieden. Er is een volledige nieuwe en aanzienlijk snellere website online gegaan (DE). Deze heeft de 3 jaar oude website vervangen. (De Nederlandse website wordt de komende tijd ook geüpdatet.) „Het is belangrijk voor ons om altijd up-to-date te blijven met de nieuwste technologieën en designs. Deze keer hebben we vooral de nadruk gelegd op de snelheid van de site en tracking van de bezoekers te optimaliseren“ zegt Nils Thannheiser, hoofd marketing/ICT. Maar dat is nog niet alles. Er worden ook nog 2 commercials geproduceerd, met een up-to-date ontwerp. „We kunnen bijna alles door een en dezelfde leverancier aanbieden. Hierdoor hebben we maar een paar externe dienstverleners nodig voor ons hele marketingportfolio. Dit zorgt voor hoge kwaliteit en snelle afspraken. De franchisepartners zijn ook blij met de investering in het merk. Onze moderne uitstraling versterkt het merk en daarmee de verkoop“ aldus Thanheisser.
De uitbreiding is daarmee nog niet ten einde. In april en mei integreren wij nog meer partners, en wij zijn nog steeds op zoek naar geschikte partners die geïnteresseerd en gepassioneerd zijn om in te stappen in een geweldig bedrijfsmodel met mogelijkheden om te groeien en waar ondernemersontwikkeling hoog in het vaandel staat.