Subway ziet vooral expansiemogelijkheden buiten de VS

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Subway ziet vooral expansiemogelijkheden buiten de Verenigde Staten. Mede daarom heeft de foodformule vorig jaar 1108 filialen in de VS gesloten. Het jaar ervoor sloten ook al 866 Subway-vestigingen in het thuisland. Voor Nederland ziet men nog voldoende groeimogelijkheden.

Eerder sprak Subway al de verwachting uit dat zo’n vijfhonderd vestigingen gesloten zouden worden. In totaal heeft de formule nu nog 24.798 winkels over in de Verenigde Staten, terwijl dat er in 2016 nog 27.129 waren. Ook kreeg Subway te maken met teruglopende vergelijkbare omzetten. Dit was mede het gevolg van tegenvallende marketingactiviteiten.

Vorig jaar vertelde toenmalig CEO Suzanne Greco nog dat Subway zich niet langer meer richt op het aantal winkels, maar vooral op de beeste locaties. “Het aantal winkels zegt niet alles, het gaat erom dat de onderneming groeit.” Mogelijkheden voor expansie ziet Subway vooral in het buitenland.

Binnen Nederland ziet Subway nog voldoende mogelijkheden voor expansie. Daarbij richt de broodjesformule zich onder meer op ‘non-traditionele’ locaties. Een voorbeeld daarvan is de opening van een vestiging bij attractiepark Slagharen vorige maand. Subway heeft op dit moment meer dan tweehonderd winkels in ons land.

 

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-season-art-class