Supermarktartikelen online niet bij websites van supermarkten gekocht

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Een groot deel van de online verkoop van supermarktartikelen vindt niet plaats via de websites van die supermarkten, maar bij gespecialiseerde websites. Dit komt onder andere omdat consumenten steeds meer op zoek zijn naar deze gespecialiseerde sites.

Ongeveer één op de tien consumenten kocht het afgelopen half jaar supermarktartikelen online.
De online winkel van Albert Heijn of het franchise-alternatief AH-afhaalpunt.nl wordt 34,9 procent gebruikt voor online aankopen. Op de tweede en derde plaats staan Wehkamp.nl en Kruidvat met 8,6 procent en 8 procent.

De overige traditionele supermarkten staan doen het een stuk minder goed wat betreft online aankopen, C1000 (4,9 procent), Jumbo (4,3 procent), Coop (3,8 procent) en PLUS (3,3 procent).

De websites waar de consument de meeste supermarktartikelen koopt zijn voornamelijk websites die gespecialiseerd zijn in bepaalde assortimentsgroepen.

De meest verkochten artikelen via internet in de supermarktbranche zijn: Persoonlijke verzorgingsmiddelen en schoonmaakmiddelen, dierenvoeding, alcoholische dranken en koek, snoep en chocolade.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class