Supermarktformules bijna geen onderscheid

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Supermarkten
Klanten zien steeds minder onderscheid tussen de verschillende supermarktformules. Bovendien let de klant bij de keuze voor een supermarkt tegenwoordig op andere factoren dan voorheen.

Dit concludeert Laurens Sloot, bijzonder hoogleraar Retail Marketing aan de RUG en directeur van de EFMI Business School, tijdens de jaarlijkse presentatie van de ConsumentenTrends 2013. “Daar waar er vroeger echt onderscheid was tussen harddiscounters en merkendiscounters vinden klanten nu dat Lidl en Nettorama steeds meer op elkaar gaan lijken”. Ook zien klanten nog maar weinig onderscheid tussen formules als Albert Heijn, Jumbo en Deen, terwijl er voorheen werd gesproken over fullservice supermarkten en service discounters. “Sinds het uitbreken van de prijzenslag in 2003 heeft onder meer AH zijn prijzen verlaagd en voegde Lidl service toe. Daarnaast werd Jumbo steeds groter. Dit heeft de markt in elkaar gedrukt.” Tot slot de keuze voor een supermarkt. In het verleden was de afstand de belangrijkste reden voor de keuze. Nu worden kwaliteit, assortimentskeuze en voordeel door de klanten bestempeld als belangrijkste factoren.

dinsdag 18 juni 2013.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3