Tasty Donuts & Coffee heeft voorafgaand aan deze ontwikkeling marktonderzoek gedaan. Hieruit is volgens Arik uit gebleken dat Nederlanders ‘zeker rijp zijn voor de donut’. De franchisepartner spreekt van een hapje tussendoor dat goed aansluit op de Nederlandse eetcultuur. “Uit cijfers blijkt dat er op jaarbasis al miljoenen donuts worden verkocht vanuit supermarkten en bakkerijen. Nederlanders kennen het verschil nog niet in smaak tussen een ‘kwaliteits-donut’ en een ‘supermarkt-donut’. Het eten van een donut is een cult in andere landen. De donut-cult willen wij ook in Nederland positioneren. In Nederland eten we tussendoor ook oliebollen, stroopwafels en gevulde koeken, deze hebben meer kcal dan het merendeel van de donuts” aldus Arik.
Sinds april 2014 is het bedrijf in handen van de Zwitserse Urs Schaub. Schaub zegt: “Wij zijn verheugd met David om op zo een prominente locatie onze eerste filiaal in Amsterdam te openen. Bovendien vertrouwen wij erop dat onze vers geproduceerde Donuts alle liefhebbers zal overtuigen dat wij een speciaalzaak zijn. Tasty Donuts & Coffee is sinds 2014 bezig met internationale expansie. Het eerste filiaal buiten Duitsland werd geopend in Wenen in februari 2014, vandaag de dag zijn er 9 locaties in Oostenrijk. Een dergelijke snelle groei wordt ook gehoopt in Nederland. Op dit moment vinden nieuwe locatie besprekingen plaats, op zowel stations als drukke winkelgebieden.”
Geef een reactie