Tegenvallend bedrijfsresultaat Ahold door investeringen in omzet

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Het eerste kwartaalresultaat van Ahold valt in 2015 0,5% lager uit dan in 2014. Daarnaast staat ook de operationele marge onder druk: die is met 3,5% een half procentpunt lager. De tegenvallende resultaten zijn een gevolg van het uitbouwen van de online propositie op de Amerikaanse en Tsjechische markt. Ondanks de mindere resultaten is Ahold optimistisch. CEO Dick Boer: “Ook in het eerste kwartaal hebben we weer ingespeeld op de veranderende behoeften van onze klanten door verder te investeren in ons prijsaanbod, door onze assortimenten uit te breiden en te verbeteren, door ons winkelnetwerk te vergroten, nieuwe formules te introduceren en ons toonaangevende online-aanbod te versterken.”

Online gaat het goed met Ahold, dat zowel bij Bol.com en Albert Heijn online een omzetgroei van meer dan 20% realiseerde. De extra investeringen in online heeft de marge in Nederland met 0.1% verlaagd ten opzichte van vorig jaar. De internationaal detailhandelsconcern verwacht voor 2015 een versnelling van de investeringen in online-activiteiten. Deze versnelling zal een drukkend effect hebben op de marge in 2015.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.