Toekomst elektronicaformules in het geding

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Elektronica afbeelding
Over vijf jaar is er in ons winkellandschap geen plek meer voor elektronicawinkels. Dat beweert marktanalysebureau Canalys. Volgens de analisten zorgen internet en supermarkten voor de ondergang van de elektronicawinkels. Supermarkten zorgen voor een flinke prijsconcurrentie door te stunten met goedkopere elektronicaproducten.

Canalys meent dat de neergang van de typische elektronicawinkel al in zijn eindfase zit. Daarbij dragen zij als voorbeeld Best Buy Europa aan, de joint venture van Best Buy en Carphone Warehouse. De twee partijen waren van plan om superstores te openen in Europa. Drie jaar later hebben deze winkels hun deuren gesloten en is de joint venture opgeheven.

In Nederland heeft Impact Retail in een eerder stadium haar deuren moeten sluiten. Deze keten was eigenaar van de winkelmerken It’s, Prijstopper en Modern.nl.

dinsdag 24 april 2012.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3