De groei wil de retailer realiseren door gunstigere voorwaarden op huurcontracten te verkrijgen door de toeloop van leegstaande panden. Ook gaat de speelgoedformule gebruik maken van de inkoopkracht van moederbedrijf en tevens groothandelaar Otto Simon. Top 1 Toys meldt een winkel te kunnen openen tegen één derde van de prijs waarmee concurrenten dit doen.
De nieuwe huisstijl zal zich richten op de kernwoorden “effectief” en “efficiënt”. Ook zal het prijsconcept veranderen naar actueel-, budget-, sale- en actiegericht. Bovendien krijgen franchisenemers de mogelijkheid om een eigen website te lanceren met social media-kanalen. De franchiseformule wil hiermee beter inspelen op de lokale consument. Volgens Hummelink reageerden de franchisenemers positief over de nieuwe plannen van de formule. Terwijl uit eerder bericht bleek dat acht franchisenemers een rechtszaak aanspanden door onjuiste voorgespiegelde omzet- en winstverwachting. De rechter stelde de formule in het gelijk.
Geef een reactie