Transitie Blokker Holding gaat met horten en stoten

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

De transitie van Blokker Holding richting een sterke omnichannel organisatie gaat met horten en stoten, dit liet ceo Casper Meijer weten op het Dreesmann Jaarcongres. “We zetten telkens drie stappen vooruit en twee achteruit”, meldt Meijer aan RetailNews.

Meijer denkt dat het voor Blokker Holding noodzakelijk is om voor omnichannel te gaan. De weg daar naar toe gaat niet altijd even makkelijk voor het bedrijf. “We ontkomen er niet aan om ons anders te organiseren en de pijn nu te nemen.”

Door de aandeelhouders van Blokker Holding zal de formule zich geen zorgen hoeven maken over de financiën tijdens de transitie. “De enige zorg die ik heb, is of we wel snel genoeg gaan om de klant te kunnen volgen in zijn veranderende gedrag en meerwaarde te bieden.”

Het moederbedrijf van onder andere Blokker, Intertoys en Bart Smit telt nu circa 1.500 winkels in Nederland. De afgelopen jaren is er volgens Meijer te weinig geïnvesteerd. “Ze stonden niet strak gepositioneerd.” Met nieuwe concepten voor formules als Blokker en Intertoys wil het moederbedrijf het roer omgooien. “Als we een winkel zien als vier muren, een aantal dozen en een kassa, dan gaan we er niet komen. We willen een experience creëren waarbij online en offline volledig geïntegreerd zijn.”

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class