Used Products zet social media in voor verkoop

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Used Products, opgericht in 1997, begeeft zich in bijna alle productgroepen van de tweedehands markt. In de winkels van Used Products kunnen klanten terecht voor smartphones, audio, games, sieraden, huishoudelijke artikelen, scooters, camera’s, laptops, en nog veel meer. Deze producten zijn jong-gebruikt en omvatten alle groepen, behalve witgoed, meubels, kleding en boeken.

“Hiervoor kunnen mensen bijvoorbeeld terecht bij een kringloopwinkel, waarvan wij ons dan ook duidelijk onderscheiden”, legt franchisegever Berthold Bakker uit. Dat doet Used Products ook door middel van de terugkoopservice. ”Klanten hebben bij ons niet alleen de mogelijkheid om hun producten in te ruilen en er direct contant geld voor te krijgen. Ze kunnen hun product ook binnen een vooraf bepaalde termijn weer terugkopen. Als die termijn niet wordt gehaald, dan bieden we het product in de winkel te koop aan.”

Voor klanten die duurdere producten te koop willen aanbieden en hier geen haast mee hebben, is de consignatieservice van Used Products ideaal. “Onze medewerkers geven een professioneel advies over de verkoopprijs van het product en zodra het verkocht is krijgt de klant het geld. Er hoeft pas geld uit te worden betaald op het moment dat het product verkocht is.”

Social media

Voor de verkoop van de producten maakt Used Products gebruik van social media. Social media werkt volgens Bakker prima voor verkoop en communicatie met klanten. “Nagenoeg alle vestigingen hebben een Facebook-pagina en het hoofdkantoor beheert de algemene pagina. We zetten die pagina bijvoorbeeld in om acties te communiceren, mogelijkheden voor ondernemers te tonen en foto’s te delen. De inmiddels 3.800 volgers konden in de laatste weken kijken naar een interview met de franchisenemer uit Zaandam en zagen een vestiging die ter overname werd aangeboden.”

Die communicatie naar buiten vindt naast Facebook ook via WhatsApp plaats. “Heel laagdrempelig”, vindt Bakker. “Het gemak van de klant staat hier voorop.” Ook intern vindt veel communicatie via WhatsApp plaats. “Ondernemers staan zes dagen per week met hun medewerkers in de zaak. Veel tijd voor uitgebreide bijeenkomsten hebben we dus niet. Dan zijn mail en WhatsApp ideale manieren om toch met elkaar in contact te blijven. Ook versturen we regelmatig nieuwsbrieven.”

Ben je nieuwsgierig naar de mogelijkheden van Used Products? Klik dan hier voor meer informatie.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

 

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3