Mijn favorieten

Er zijn nog geen favoriete franchiseformules geselecteerd

Vega snacken steeds populairder bij Kwalitaria; groei van 24%

Bij Kwalitaria groeit de populariteit van vegetarische snacks gestaag, met een indrukwekkende toename van 24%. Van vega-frikandellen tot vleesvrije bitterballen en spinazie-kaasburgers, het menu van Kwalitaria wordt steeds diverser met vegetarische opties. Deze trend weerspiegelt zich niet alleen in het groeiende aanbod, maar ook in de cijfers: het eerste kwartaal van 2024 zag een sprong van 24% in online bestellingen van vegetarische gerechten over de ruim 135 vestigingen van Kwalitaria.

Hoewel het totale aandeel van vegetarische gerechten nog bescheiden is, groeit het snel. Vooral de vraag naar vegetarische snacks is opmerkelijk hoog, met een aandeel van 72,6% in de totale vegetarische verkoop, gevolgd door vegetarische burgers met 20,8%.

Kwalitaria speelt actief in op deze trend met promoties en acties om het vegetarische assortiment onder de aandacht te brengen. Recentelijk profiteerden gasten van kortingen op vegetarische producten tijdens de Nationale Week Zonder Vlees, wat resulteerde in een indrukwekkende stijging van 12% in de verkoop van vegetarische gerechten.

Voor ondernemers zoals Tuygun Dasdemir, eigenaar van twee Kwalitaria vestigingen in Kampen, zijn dergelijke acties cruciaal om de groeiende vraag naar vegetarische opties te benadrukken. Tijdens de actieperiode zag Dasdemir de grootste toename in de verkoop van vegetarische gerechten. Hij realiseerde van alle Kwalitaria vestigingen de grootste percentuele stijging in de verkoop van vega tijdens de actieperiode: “Vooral onze vega bamischijf is populair, maar door de actie probeerden gasten bijvoorbeeld ook vaker een vega friet special. Wij merken echt dat steeds meer gasten bewust vragen om vega.”

De opkomst van vegetarische opties past perfect binnen de duurzaamheidsagenda van Kwalitaria, die al geruime tijd een belangrijk thema is. Het ondersteunt hun streven om tegen 2030 minstens 60% minder CO2-uitstoot te realiseren, waardoor het aanbieden van vegetarische alternatieven niet alleen inspeelt op de behoeften van klanten, maar ook op de grotere missie om een ​​duurzamere toekomst te bevorderen.

×