Mijn favorieten

Er zijn nog geen favoriete franchiseformules geselecteerd

Verbeterde bestelomgeving bij Kwalitaria

Gezien de verschuiving naar online, komt de nieuwe website van Kwalitaria precies op het juiste moment. “We hebben de afgelopen maanden hard gewerkt aan een compleet nieuwe bestelomgeving”, vertelt Ricardo Stroes die bij formulehuis FFC medeverantwoordelijk is voor de recruitment van nieuwe franchisenemers.

“Deze nieuwe omgeving is echt gericht op het zo makkelijk mogelijk kunnen bestellen. Ook hier is het begrip gemak dus weer heel belangrijk. Onze website, webshop en app zijn straks allemaal geïntegreerd en we gaan de site personaliseren zodat je als gast de optimale customer journey ervaart. Bovendien moeten de verbeterde upsell mogelijkheden de gemiddelde besteding, die online al een stuk hoger liggen, nog verder doen stijgen.”

De juiste drive

Alle plannen moeten uiteindelijk leiden tot twintig nieuwe vestigingen in 2022. Een groeiambitie die volgens Ricardo realistisch is. “Zeker met de introductie van het nieuwe concept en het bijbehorende kostenplaatje. Ik spreek veel kandidaten en de investering is vaak de bottleneck om franchisenemer te worden. De opzet met compactere winkels maakt een eigen zaak nu veel toegankelijker.” Of die kandidaten nu veel of weinig ervaring hebben, maakt niet uit, benadrukt Ricardo. “De juiste drive, daar gaat het om. Tegenwoordig hoef je niet meer per se de allerbeste frietbakker te zijn, het gaat vooral om gastvrijheid en leidinggeven; een coach zijn.”

Als voorbeeld noemt Ricardo de jonge ondernemer Gianmarco Tutone die met net een techniekdiploma op zak toch koos voor de horeca en uiteindelijk bij Kwalitaria terechtkwam. “Afgelopen oktober heeft hij zijn tweede vestiging geopend. Het is een jonge ondernemer met de juiste mentaliteit en een echte passie voor het vak. Samen met de juiste begeleiding kun je dan ver komen, ook zonder veel ervaring, daar is Gianmarco hét bewijs van.”

Groei van binnenuit

Het verhaal van Gianmarco laat tegelijkertijd zien dat ook de bestaande franchisenemers voor Kwalitaria een belangrijk speerpunt zijn voor de groeidoelstelling. “De compactere, financieel aantrekkelijke winkels maken het voor bestaande ondernemers eenvoudiger om nog een winkel te openen”, legt Ricardo uit. “Veel van onze franchisenemers hebben de ambitie voor een tweede of derde winkel, maar zaken als de personeelsbezetting of het kostenplaatje houden ze tegen. Het Take-away en Delivery concept kan op dat gebied zorgen wegnemen en voor hen de oplossing zijn.”

Ontvang gratis meer informatie over Kwalitaria

"*" geeft vereiste velden aan

Aanhef

Meer informatie over franchisen bij

Kwalitaria

×