Verkoop Emté bezorgt Sligro grootste winst

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Door de verkoop van supermarktformule Emté aan JUMBO en Coop, steeg de nettowinst over 2018 van Sligro Food Group van 81 naar 276 miljoen euro. Volgens het concern is dit voor hun een ‘all-time record’.

De verkoop van Emté leverde vorig jaar 410 miljoen euro op. Daarnaast leidde de ontmanteling van de activiteiten uit het bedrijf en de dis-synergie tot een kostenpost van twaalf miljoen euro. Het aangepaste bedrijfsresultaat van de voort te zetten activiteiten kwam uit op 82 miljoen euro.

Het bedrijfsresultaat kwam uit op 53 miljoen euro, maar zonder de eenmalige lasten als gevolg van de Emté-deal op 82 miljoen euro. Het resultaat is daarmee ongeveer gelijk aan 2017. Toen stond het resultaat op 91 miljoen euro in de boeken. Dit kwam door een eenmalige meevaller van 9 miljoen euro.

De omzet van van Sligro kwam uit op bijna 2,35 miljard euro, een groei van 9%. In zowel Nederland (95) als België (14%) voerde de groothandelaar zijn marktaandeel verder op. Sligro wil de komende jaren verder groeien in België en gaat dat proces versnellen.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

 

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3

franchise-season-art-class