‘Verzekeren tegen online fraude noodzakelijk’

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

onlinebanking

Voor kleine en middelgrote webshops is het vaak onmogelijk om deskundigen in te zetten op het gebied van veiligheid en anti-fraude, echter is het voor deze bedrijven wel essentieel om de veiligheid op orde te hebben om online succesvol te kunnen ondernemen. Dat stelt de expertgroep Veiligheid en Fraude van Shopping2020 in haar eindrapport.

Het aantal online kopers blijft toenemen en hierdoor groeit tevens de onveiligheid en fraude op internet. Om in 2020 de online fraudedreigingen te verlagen en de veiligheid te verhogen, is het volgens de experts nodig om de digitale weerbaarheid van consumenten, ondernemers en medewerkers te verbeteren. Als het aankomt op beveiligingsgevaren zoals identiteitsfraude, phishing en andere manieren om fraude te plegen, kan veel ellende voorkomen worden door voorlichting.

Het is voor grote bedrijven al mogelijk om zich te verzekeren tegen risico’s op het internet. Voor kleine ondernemers zijn verzekeringen tegen online fraude nog in ontwikkeling. Dit zal volgens de groep van experts in de toekomst ook beschikbaar worden voor consumenten.

De experts roepen belangenvereniging Thuiswinkel.org op om deze ontwikkeling te ondersteunen door middel van een handreiking voor veilig online ondernemen, waarin de belangrijkste maatregelen voor online veiligheid en het voorkomen van fraude concreet worden gemaakt. Dit moet de branche helpen om van onbewust onbekwaam te groeien naar bewust bekwaam.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class