ViaViela lanceert nieuwe nanny-formule

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Franchiseformule ViaViela bemiddelt al meer dan vijftien jaar in kleinschalige kinderopvang. Thuis bij gastouders of bij de ouders aan huis. Opvang aan huis, de zogenaamde nanny-opvang, is de afgelopen jaren flink toegenomen, maar er is nog ruimte om verder te professionaliseren. ViaViela lanceert daarom onder dezelfde naam in vijf regio’s een apart nanny-label. Het label richt zich specifiek op nanny-opvang en moet de komende jaren doorgroeien naar een landelijk netwerk van twintig regio’s.

De regio’s Rotterdam, Gouda, Utrecht, Bergen op Zoom en Venlo starten met de nieuwe nanny-label. Het nieuwe nanny-label moet deze persoonlijke opvangvorm met haar eigen juridische en financiële spelregels, steviger in de markt zetten. “Wij zien bij steeds meer gezinnen de behoefte aan vaste opvang aan huis voor meerdere dagen per week”, aldus directeur van ViaViela, Hubèr Agterberg.

Betere verdiensten en voorwaarden

Het vak ‘nanny’ spreekt veel potentiële kandidaten inhoudelijk aan, maar is het arbeidsvoorwaardelijk niet altijd goed geregeld, stelt de franchiseformule. Hierdoor blijft het aanbod van nanny’s in Nederland beperkt. “ViaViela wil daar verandering in brengen en positioneert de nanny als de professional die zij is. Wij streven naar betere verdiensten, goede voorwaarden en een netwerk waarin nanny’s elkaar ontmoeten, sparren en van elkaar leren. Zo krijgt het vak van nanny de waardering die het verdient. Een nanny zorgt er immers voor dat, terwijl de ouders aan het werk zijn, thuis alles op rolletjes loopt en de kinderen zich optimaal blijven ontwikkelen.”

Rust en zekerheid

Een getrainde opvangprofessional aan huis die rust brengt en bijdraagt aan de ontwikkeling van de kinderen: het klinkt veel ouders als muziek in de oren. Al kan de wet- en regelgeving waar ouders bij nanny-opvang mee te maken krijgen, afschrikken. Die onzekerheid wil ViaViela met de nieuwe formule wegnemen. Hubèr Agterberg: “Opvang die juridisch niet klopt, brengt risico’s voor ouders met zich mee. Daarom hebben we een totaalpakket samengesteld. Zo hebben ouders de zekerheid dat alles goed geregeld is.”

Ruimte voor nieuwe nanny consulenten

Hoewel ViaViela haar nanny-opvang in eerste instantie start in vijf regio’s, is het uiteindelijke doel de realisatie van een landelijk nanny-netwerk náást het bestaande gastoudernetwerk. Om dit te bereiken gaat ViaViela in een aantal regio’s op zoek naar specifieke nanny consulenten die dit label regionaal in de markt gaan zetten.

Ontvang gratis meer franchise informatie over ViaViela!

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.