WAAR opent winkel in Tilburg met nieuw concept

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Franchiseformule WAAR, het duurzame cadeauconcept, heeft in Tilburg een vestiging geopend aan de Juliana van Stolbergstraat. Klanten kunnen hier zelf noten, granen en thee kunnen tappen. Klanten kunnen deze producten in een verpakking doen die ze zelf hebben meegenomen.

Het idee achter dit concept is voedselverspilling terugdringen omdat klanten exact de benodigde hoeveelheid kunnen kopen. “Zo koop je precies wat je nodig hebt en gooi je minder eten weg. Bovendien is er minder afval omdat er geen extra verpakking wordt gebruikt”, aldus brandmanager Douwtje de Vries tegen het Brabants Dagblad. De Tilburgse locatie is de eerste winkel waar de retailer food aanbiedt. De winkel is verder voorzien van een bakkerij en een lunchroom onder de naam WAAR Smaak Lokaal.

De franchiseformule WAAR beschikt inmiddels over achttien vestigingen en heeft plannen om door te groeien naar 48 winkels in 2018. Het ABN AMRO Social Impact Fund heeft de formule een kapitaalinjectie gegeven. Zij investeerden eerder onder meer in Beebox, dat via een box producten bezorgt van boeren uit de buurt.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website