Wat weet u van het verzorgingsgebied van uw formule?

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

verzorgingsgebied

Veel franchiseformules gaan er standaard vanuit dat het  verzorgingsgebied van een vestiging identiek is aan het exclusieve gebied. Beter is om te kijken naar de werkelijke cijfers. First Retail biedt hier een oplossing voor.

De Distributieve Analyse is een online analyse applicatie waarmee een franchise organisatie meer inzicht krijgt in de (totale) marktvraag en aanbod in een bepaalde branche en in een bepaald gebied. Met deze online applicatie kan de formule per vestiging een verzorgingsgebied bepalen en directe en indirecte medeaanbieders grafisch overzichtelijk in beeld brengen. Omdat meerdere vestigingen tegelijk kunnen worden geselecteerd kunnen overlappingen van verzorgingsgebied (eventueel kannibalisme) en potentiële vrije gebieden haarfijn in beeld worden gebracht. Dit geldt niet alleen voor de eigen vestigingen maar ook voor die van de concurrentie. De tool wordt ook veel gebruikt om geschikte overnamekandidaten te selecteren.

“De Distributieve analyse online is een onmisbare tool bij het in kaart brengen van de potentie van het verzorgingsgebied, de mede aanbieders en eventuele overnamekandidaten”, aldus Tim Hazekamp van First Retail. “Momenteel maken al veel formules gebruik van onze tools. We merken dat de franchise formules vaak niet eens op de hoogte zijn van de mogelijkheden van big data. Het runnen van een formule wordt hiermee een stuk eenvoudiger.”

Wilt u een demo aanvragen van dit systeem, neem dan contact op met First Retail.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3