Formuledirecteur Ron Kloos legt uit: “De bouwmarkten van Gamma zouden op termijn kleiner kunnen worden. Daarnaast kun je fysieke winkels slechts langzaam veranderen, met online kun je op ieder moment de winkel helemaal verbouwen.” Het aantal winkels van Gamma zullen dus niet minder worden, alleen het winkeloppervlak.
Ook het assortiment wordt dankzij het steeds groter wordende online aandeel steeds breder. Topman Harm-Jan Stoter van Intergamma, moederbedrijf van Gamma en Karwei, laat weten: “De winkels zullen minder voorraden aanhouden, terwijl het assortiment breder wordt. Het worden showrooms die klanten moeten inspireren.”
Intergamma is dit jaar begonnen met de verandering van strategie. De komende vijf jaar wordt ruim honderd miljoen euro gestoken in de positionering van de formules, e-commerce en het assortiment. Intergamma was in 2015 goed voor bijna 1.7 miljard euro omzet. De online omzet is vorig jaar verdubbeld.
Een van de grootste erfenissen bij NL bouwmarkten de afgelopen jaren is oa het gemis aan essentiële voorrraad aanwezig in de winkel.
Los van “klantbeleving” en klantgerichtheid van medewerkers.
Met deze “beweging” wordt voorbij gegaan aan de klusser die nu zijn producten nodig heeft en niet kan en wil wachten.
Hornbach en BauHaus lijken hierin dan ook aanzienlijk beter te scoren.
Dit geeft dan ook stof tot nadenken!
Geef een reactie