Winst Jumbo.com niet hoogste prioriteit

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

E-commercedirecteur van supermarktformule Jumbo Roland van den Berg laat aan het Britse online magazine Essential Retail weten dat de winstgevendheid van de onlangs geopende webwinkel niet de hoogste prioriteit heeft. ‘’Het belangrijkste doel is het creëren van fans.’’

In eerste instantie is het volgens Van den Berg de doelstelling om de klant centraal te stellen. ‘’De online winkel moet eraan bijdragen dat het merk Jumbo meer loyaal wordt naar zijn klanten.’’ Volgens de e-commercedirecteur was het doel van de webwinkel in eerste instantie het vormen van fans. ‘’Maar nu is het doel het creëren van omnichannel Jumbo-fans.’’

Vorige maand opende de retailer zijn webwinkel Jumbo.com. Tegelijkertijd opende de formule haar eerste afhaalpunten, zowel in en naast de winkel als op andere locaties. Van den Berg geeft aan dat het doel van de keten is om zo snel als mogelijk is een landelijk dekkend netwerk van afhaalpunten te hebben. ‘’Thuisbezorging is iets dat we overwegen voor de toekomst.’’ Volgens hem is het e-fulfilmentcenter zo opgezet dat producten eenvoudig thuis te bezorgen zijn.

De grootste concurrenten van de retailer, Albert Heijn, begon enkele jaren geleden al met het bezorgen van boodschappen. De eerste pick-up-points werden echter pas in 2012 geopend. Jumbo heeft hier lang mee gewacht. De relatief kleine online boodschappenmarkt is hier volgens Van den Berg de reden voor. Tevens was de formule erg druk met de overnames van Super de Boer en C1000. ‘’We zeggen dat we de laatste retailer zijn die online gaat, maar dat we de ambitie hebben om de beste te zijn.’’

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.