Yves Rocher introduceert nieuw concept

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Franchiseformule Yves Rocher komt met een nieuw winkelconcept. Er zal bij dit nieuwe concept geen ruimte meer zijn voor digitale toepassingen. Het personeel heeft geen iPads meer vast maar draagt labjassen. Directrice merchandising en winkelconcept Géraldine Guillemot zegt hierover tegen RetailNews het volgende: “Ze werkten simpelweg niet. Onze klanten maakten er nauwelijks gebruik van. Daarom zijn we ermee gestopt. Het menselijk contact staat weer bovenaan.”

Yves Rocher is een Franse cosmeticaformule gevestigd in 88 landen. Sinds 1959 werkt de organisatie met franchisenemers. De formule met in Nederland inmiddels 4 franchisewinkels omschrijft zichzelf als een ‘botanisch beautylab’. Overal ter wereld onderzoeken hun experts uit welke planten over unieke eigenschappen beschikken. Hiervoor heeft het bedrijf een botanische tuin met een collectie van ruim 1.100 plantensoorten. Om deze reden is de gevel van het bedrijf tegenwoordig ook groen gekleurd en testmonsters worden bewaard in reageerbuisjes.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-season-art-class