Zelfstandig ondernemen populair door recessie

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids


Door de recessie ontstaat er in Nederland een nieuwe generatie zelfstandig ondernemers. Vooral de groep 18- tot 29-jarigen is enthousiast over het ondernemerschap. Dit blijkt uit de jaarlijkse Kelly Global Workforce Index.

Uit het onderzoek van Kelly Services, waarvoor internationaal ongeveer 134.000 mensen werden ondervraagd, komt naar voren dat een vijfde van hen erover denkt een eigen bedrijf te beginnen.
“Veel mensen die hun baan zijn kwijtgeraakt als gevolg van de wereldwijde economische crisis slaan een nieuwe weg in als zelfstandig ondernemer, freelancer of consultant”, zegt Astrid Akse van Kelly Services, “Zij nemen hun carrière in eigen hand en zelfstandig ondernemen wordt daarbij steeds vaker gezien als een weg naar persoonlijk en zakelijk succes”.
Hoewel de Nederlandse ondervraagden aangeven dat het onzekere inkomen, een gebrek aan vaardigheden en een gebrek aan steun belangrijke bezwaren zijn tegen het opzetten van een zelfstandige onderneming, heeft 19 procent plannen om een eigen bedrijf te starten. Bijna een kwart van hen is tussen de 18 en 29 jaar. Deze groep staat over het algemeen eerder positief tegenover een meer flexibele en ondernemende werkomgeving dan de oudere generaties.

Bericht uit de nieuwsbrief van de nationale franchise & formule brief │ voor al uw franchisenieuws | dinsdag 11 mei 2010.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3