Zuivere koffie bij Fortune Coffee

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Door Kees Seip, directeur franchise Fortune Coffee

Van koffieplant naar gebrande en/of gemalen koffiebonen, is dat altijd zuivere koffie?
Een mooie metafoor voor het eerste contact met een potentiele franchisenemer naar het ondertekenen van een franchiseovereenkomst. Welke informatie verschaf je, wanneer en hoe. En hoe betrouwbaar verloopt zo’n proces. Blijkbaar is daar wetgeving voor nodig om het goed in te regelen. Maar met alleen wetgeving ben je er niet. Als je vanaf dag 1 aan een goede relatie wilt bouwen dan doe je dat door transparant, maar vooral echt te zijn. Dit geldt zowel voor de franchisenemer als de franchisegever.

Vanaf 1-1-2021 is het wettelijk verplicht te gaan werken met een zgn. PID (Precontractueel Informatie Document) Het PID helpt zeker bij het transparant zijn, maar is slechts een verzameling van gegevens die de gesprekken bevestigt. Niet te onderschatten overigens, het is immers een document met juridische waarde. Maar waar het echt om gaat zijn de gesprekken tussen mensen. Waarom kies je voor elkaar en wat trekt je als ondernemer nu aan in de formule. Hoe werk je echt samen, ondernemend samenwerken noemen wij dat binnen Fortune Coffee.

Ook voor mij is dat de reden geweest te starten bij Fortune Coffee, na een paar goede koppen koffie en nog betere gesprekken zijn wij met elkaar tot de conclusie gekomen dat er meer dan voldoende voedingsbodem is om samen te werken aan de verdere groei van de formule.

En dan ga je aan de slag! Al snel geconcludeerd dat wij in de basis het PID op orde hebben, alleen noemden wij het anders. Fijn om dat te constateren, geeft aan dat deze vorm van transparantie voor ons niet nieuw is. Maar natuurlijk is er nog genoeg werk aan de winkel, gelukkig. De basis van Fortune Coffee is en blijft bouwen aan en op relaties.

In contact komen met potentiele franchisenemers is in deze tijd niet altijd even makkelijk. Geen franchisedagen, geen congressen tenminste niet fysiek. Maar wel continu werken aan je merk en aan de merkbeleving. Daarnaast met onze franchisenemers, die dagelijks werkzaam zijn in het veld, samen werken aan deze groei. De franchisenemers zijn tenslotte onze beste ambassadeurs. Als geen ander kunnen zij door middel van het leveren van continue kwaliteit en service laten zien waar ons merk voor staat. Hoe transparant wil je het hebben.

Het komt er voor mij op neer dat als je vasthoudt aan je koers, oog hebt voor kwaliteit, eerlijk en transparant relaties start en weet te onderhouden, je ook in deze tijd de juiste mensen aan je kan binden. Het gaat misschien niet altijd in het gewenste tempo maar ook hiervoor geldt kwaliteit voor kwantiteit, dan kom je verder.

Geïnteresseerd? Je bent van harte welkom in een van onze showrooms in Zoetermeer of Veenendaal. Daar vertellen we je graag meer over het ondernemerschap binnen Fortrune. Natuurlijk onder het genot van een goede kop koffie, zuivere koffie wel te verstaan.

Wil je franchisenemer worden bij Fortune Coffee? Klik dan hier.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website