Wij staan voor lekker eten en aandacht voor duurzaamheid en kwaliteit. Wil jij samen met Kwalitaria het beste resultaat uit jezelf én de franchise onderneming halen? Dan moet je bij Kwalitaria franchise zijn, de meest vooruitstrevende cafetariaformule van Nederland. 130 ondernemers gingen je al voor!
Alleen het beste
Wanneer je franchisenemer bent bij Kwalitaria franchise, draag je het merk met trots uit. Door de ondersteuning vanuit de formule, heb jij tijd om je volledig te richten op het ondernemerschap. Je zult genoeg kennis en ervaringen kunnen delen, want je hebt meer dan 130 collega-ondernemers. Hierdoor beschik je over genoeg middelen om jouw vestiging succesvol te maken. Het is ook mogelijk om jouw vestiging uit te breiden door een Délifrance shop-in-shop toe te voegen. Op die manier kun je de lunch nog uitgebreider bedienen. Kortom, wanneer je franchisenemer bij Kwalitaria franchise bent, is het doel om het beste resultaat te leveren. Hiervoor krijg je in ieder geval:
Een krachtig merk
Effectieve marketing
Persoonlijk support voor ondernemers
Inkoopvoordelen
Een groot netwerk van collega-ondernemers
Bij Kwalitaria wordt er niet alleen gekeken naar de behoeftes van vandaag, maar ook naar die van morgen. Op het servicekantoor worden trends en ontwikkelingen binnen de branche op de voet gevolgd. Wij willen weten wat de gasten in jouw regio zoeken, hoe zij keuzes maken en wat ze drijft. Aan de hand daarvan worden de producten voortdurend ontwikkelt en wordt de kwaliteit van het assortiment bewaakt. Op die manier lopen de franchisenemers van Kwalitaria altijd voorop. En met succes! Kwalitaria franchise wordt jaarlijks beloond met een mooie omzetgroei, welke hoger ligt dan de gemiddelde groei in de branche.
Natuurlijk de lekkerste
Onze kwalitatieve producten zijn net even anders en daarmee bijzonder lekker. De focus ligt op duurzaamheid omdat we geloven in (h)eerlijke producten van Hollandse bodem. We spelen in op trends en ontwikkelingen, zodat onze franchisenemers voorop lopen in de markt. Zo maken we bijvoorbeeld onze burgers van Hollands MRIJ-rundvlees, beleggen we de burgers met de beste toppings en serveren we ze op een biologisch broodje.
Word franchisenemer!
Bij Kwalitaria franchise zoeken we enthousiaste (startende) ondernemers. Heb jij al ervaring opgedaan in de horeca/foodservice, ben je gastvrij, hands-on en heb je genoeg eigen vermogen tot je beschikking? Dan willen wij met jou in contact komen! Vraag direct meer informatie aan.
Maak favorietVerwijder favoriet
Kwalitaria is hongerig naar verdere groei
De zaken gaan goed bij Kwalitaria. Ondanks alle omstandigheden rondom COVID-19 kijkt de cafetariaformule met succes terug op de afgelopen twee jaar, zowel qua omzet als het aantal nieuwe vestigingen. Dat smaakt naar meer voor de franchiseformule met inmiddels ruim 135 vestigingen in heel Nederland, en dus zijn ze hongerig naar verdere groei. Twintig nieuwe Kwalitaria vestigingen moeten er in 2022 bijkomen en het nieuwe Take-away & Delivery concept moet ze daarbij gaan helpen.
Ricardo Stroes, recruitment Kwalitaria.
De eerste Kwalitaria vestigingen volgens het nieuwe concept, dat grotendeels is ingericht op bezorgen en afhalen, zijn inmiddels geopend. Wie een van deze locaties binnenstapt, merkt dat het interieur qua stijl overeenkomt met de bestaande cafetaria’s van de formule: een tikkie industrieel met hout en staal, maar wel sfeervol. “Verder lijken de nieuwe vestigingen echter in weinig op de grotere Kwalitaria restaurants”, vertelt Ricardo Stroes, die bij formulehuis FFC medeverantwoordelijk is voor de recruitment van nieuwe franchisenemers. “De nieuwe locaties kenmerken zich door minder vierkante meters, een beperkt aantal zitplaatsen, een aangepaste routing en ze zijn niet langer per se gevestigd op een A-locatie. Dit alles betekent ook dat er minder financiële middelen nodig zijn, wat een eigen zaak toegankelijker maakt en vooral voor starters interessant is.”
Gemak dient de mens
Het nieuwe concept komt voort uit de verschuiving naar online. “Deze verschuiving zien we al langere tijd, maar de afgelopen twee jaar is dit natuurlijk in een rap tempo gegaan”, vertelt Ricardo over de online omzetstijging. “De winkelomzet is weliswaar gedaald, maar het aantal online bestellingen maakt dit meer dan goed. Mensen zijn snel gewend geraakt aan het online bestellen en thuis laten bezorgen. Ze hebben ervaren hoe eenvoudig het is en gemak dient duidelijk de mens,” verklaart hij het feit dat de trend van online bestellen nog steeds aanhoudt. “Het nieuwe concept van Kwalitaria sluit hier naadloos op aan.”
Dit betekent overigens niet dat de bestaande opzet met ruime restaurants en plek voor het hele gezin vaarwel wordt gezegd. “Dat concept voldoet nog steeds aan de wensen op het gebied van eten en drinken. Er zijn nog steeds ondernemers die een grote vestiging willen en het contact met de gasten het allermooiste vinden van het horecavak. Dit geldt vooral in de dorpskernen, terwijl de nieuwe, compactere winkels vaak weer meer geschikt zijn om in de centra van grotere steden voet aan de grond te krijgen. Al met al zijn beide concepten een mooie aanvulling op elkaar en biedt het nieuwe franchisenemers verschillende mogelijkheden.”
Verbeterde bestelomgeving
Gezien de verschuiving naar online, komt de nieuwe website van Kwalitaria precies op het juiste moment. “We hebben de afgelopen maanden hard gewerkt aan een compleet nieuwe bestelomgeving”, vertelt Ricardo hierover. “Deze nieuwe omgeving is echt gericht op het zo makkelijk mogelijk kunnen bestellen. Ook hier is het begrip gemak dus weer heel belangrijk. Onze website, webshop en app zijn straks allemaal geïntegreerd en we gaan de site personaliseren zodat je als gast de optimale customer journey ervaart. Bovendien moeten de verbeterde upsell mogelijkheden de gemiddelde besteding, die online al een stuk hoger liggen, nog verder doen stijgen.”
De juiste drive
Alle plannen moeten uiteindelijk leiden tot twintig nieuwe vestigingen in 2022. Een groeiambitie die volgens Ricardo realistisch is. “Zeker met de introductie van het nieuwe concept en het bijbehorende kostenplaatje. Ik spreek veel kandidaten en de investering is vaak de bottleneck om franchisenemer te worden. De opzet met compactere winkels maakt een eigen zaak nu veel toegankelijker.” Of die kandidaten nu veel of weinig ervaring hebben, maakt niet uit, benadrukt Ricardo. “De juiste drive, daar gaat het om. Tegenwoordig hoef je niet meer per se de allerbeste frietbakker te zijn, het gaat vooral om gastvrijheid en leidinggeven; een coach zijn.”
Als voorbeeld noemt Ricardo de jonge ondernemer Gianmarco Tutone die met net een techniekdiploma op zak toch koos voor de horeca en uiteindelijk bij Kwalitaria terechtkwam. “Afgelopen oktober heeft hij zijn tweede vestiging geopend. Het is een jonge ondernemer met de juiste mentaliteit en een echte passie voor het vak. Samen met de juiste begeleiding kun je dan ver komen, ook zonder veel ervaring, daar is Gianmarco hét bewijs van.”
Groei van binnenuit
Het verhaal van Gianmarco laat tegelijkertijd zien dat ook de bestaande franchisenemers voor Kwalitaria een belangrijk speerpunt zijn voor de groeidoelstelling. “De compactere, financieel aantrekkelijke winkels maken het voor bestaande ondernemers eenvoudiger om nog een winkel te openen”, legt Ricardo uit. “Veel van onze franchisenemers hebben de ambitie voor een tweede of derde winkel, maar zaken als de personeelsbezetting of het kostenplaatje houden ze tegen. Het Take-away en Delivery concept kan op dat gebied zorgen wegnemen en voor hen de oplossing zijn.”
Van talent naar eigen tent
Ook het doorgroeien van bedrijfsleider naar een eigen zaak ziet Kwalitaria als mogelijkheid tot groei. “We zien geregeld dat een kandidaat wel potentie heeft, maar nog niet de benodigde financiële middelen of dat er nog net wat meer ervaring in een leidinggevende functie nodig is. Voor deze kandidaten is een start als bedrijfsleider een uitgelegen kans. En het geeft ons de mogelijkheid om van binnenuit te groeien”, licht Ricardo verder toe. “Werknemers die vanaf jongs af aan al in de zaak werken hebben het Kwalitaria DNA en kennen het klappen van de zweep. Met onze eigen academy, een trainingstraject waarin bedrijfsleiders zich verder kunnen ontwikkelen, bieden wij ze de mogelijkheid om binnen vijf jaar een eigen winkel te hebben.”
Onderneemster Diane Rooijakkers is een mooi voorbeeld van hoe je door kunt groeien binnen Kwalitaria. “Zij staat nu aan het roer van de goedlopende Kwalitaria Literatuurwijk in Almere, waar ze ooit als bijbaantje achter de bakwand is begonnen. Langzaam vormde zich de droom van een eigen Kwalitaria in haar hoofd en uiteindelijk heeft ze die droom samen met ons waar kunnen maken. Door middel van onze academy blijft ze zich ontwikkelen als ondernemer en leidinggevende, maar ook als mens.”
Een hechte club
Kortom, er zijn veel mogelijkheden voor ondernemen bij Kwalitaria. Maar waarom zou je juist voor deze cafetariaformule kiezen? “Ik kan nu een heel verhaal vertellen over de vele marketingactiviteiten die we doen en het inkoopvoordeel waarvan je profiteert. Of over hoe we ons qua producten en duurzaamheidsstrategie onderscheiden van de reguliere cafetaria”, vertelt Ricardo. “Natuurlijk zijn dat belangrijke speerpunten voor een toekomstige ondernemer, maar het belangrijkste is denk ik dat wij een heel persoonlijke club zijn. De begeleiding van onze franchisenemers gaat verder dan een zakelijke relatie. We staan open voor jouw mening en je krijgt de kans om mee te denken over nieuwe concepten en producten. En ook de franchisenemers onderling vormen echt een hechte club.”
“In onze ogen verdient elke buurt een Kwalitaria”, sluit Ricardo af. “We hebben nog veel werk te verrichten, maar als je het mij vraag zijn we heel goed op weg”.
Kwalitaria, Delft
In centrum van Delft wacht een bestaande, goedlopende Kwalitaria vestiging ter overname op je. De zaak is ruim opgezet en voorzien van inrichting en apparatuur. Instapklaar dus!
Gelegen midden in het prachtige centrum op een ...
In de wijk Gageldonk nabij het gezellige centrum van Bergen op Zoom krijgt Kwalitaria de mogelijkheid tot het realiseren van een splinternieuwe locatie in een compleet nieuw winkelcentrum. Het winkelcentrum komt centraal te liggen in ...
In een drukbezocht winkelcentrum in de regio Purmerend wacht een bestaande Kwalitaria vestiging op een nieuwe eigenaar. De zaak is ruim opgezet en voorzien van inrichting en apparatuur. Instapklaar dus!
Het winkelcentrum beschikt over een ...
Op de Balijelaan, nabij het centrum van Utrecht, wacht een bestaande Kwalitaria vestiging op een nieuwe eigenaar. Dankzij de hoekligging, waar twee drukke straten samenkomen, is het een unieke zichtlocatie. De levendige buurt kenmerkt zich ...
Zie jij jezelf al in deze moderne zaak staan? Kwalitaria Hobbemakade is volledig ingericht volgens het nieuwste Kwalitaria concept. Een tikkie industrieel, maar wel sfeervol. Het is een relatief kleine winkel met minder zitplaatsen. De ...
In het midden van het gezellige winkelcentrum Soest-Zuid is Kwalitaria Délifrance Zuidpromenade gevestigd. De vestiging bestaat sinds april 2017 maar is in augustus 2021 geheel vernieuwd en heropend. Kortom, een hagelnieuwe vestiging die zich de afgelopen ...
De meest vooruitstrevende cafetariaformule van Nederland zoekt enthousiaste ondernemers! Als franchisenemer van Kwalitaria profiteer je van de beste marketing, inkoopvoordelen en ondernemerssupport. Alles voor het beste resultaat!
EntreegeldEen éénmalige fee bij de start van de samenwerking die je moet betalen aan de franchisegever.
€ 16.000
Jaarlijkse franchisefeePeriodieke vergoeding die je moet betalen aan de franchisegever voor de geleverde diensten/ondersteuning. Soms wordt het opgesplitst in een marketingfee en royalty of servicebijdrage
3% van de omzet
Totale investeringDe totale investering in je eigen onderneming. De totale investering kan bestaan uit je eigen vermogen en een lening van de bank.
Locatie-afhankelijk maar gemiddeld € 220.000 tot € 350.000
Benodigd eigen vermogenDat deel van de totale investering in je eigen onderneming dat je uit eigen geld moet financieren. Dit kun je dus niet lenen van de bank.
€ 25.000 tot € 50.000
Gem. omzet per vestiging
€ 500.000
Type samenwerking
Full Franchise
Gem. oppervlakte per vestiging
100 - 200 m²
Verzorgingsgebied
Vanaf 7.500 inwoners.
Training
Er is een opleidings- en e-learning programma voor zowel de ondernemers als de medewerkers.
Inkoop
Collectieve inkoopafspraken waardoor een gunstige brutomarge.
Frisse wind voor Kwalitaria Délifrance in Winschoten
Er waait een frisse wind door de Kwalitaria Délifrance vestiging aan het Oldambtplein in Winschoten. Bijna twee jaar na de opening is het voor de cafetaria en lunchroom tijd voor verdere ontwikkelingen. De focus ...
Burger Business & Kwalitaria pilot store van start in Tilburg
Sinds begin dit jaar is cafetariaformule Kwalitaria de nieuwe eigenaar van franchiseformule Burger Business. De volgende stap na de overname is nu gezet: de Burger Business vestiging in Tilburg is omgedoopt tot pilot store waarin ...
Landelijk actie Kwalitaria levert € 7500 op voor Giro555
De landelijke actie van Kwalitaria heeft een bedrag van € 7500 opgeleverd voor de slachtoffers van de aardbeving in Turkije en Syrië. De volledige opbrengst van de voor één dag omgedoopte Giro555 burgers is door de cafetariaformule ...