Fast food boekt in het 1e kwartaal 8,8% omzetgroei
In het eerste kwartaal 2019 namen de verkopen ten opzichte van het eerste kwartaal 2018 toe met 3,7%. Door de hogere prijzen steeg de omzet zelfs met 8,8%. Hiermee is de fastfood-branche een duidelijke ...
Wie heeft mijn klant gepikt?
Het Internet of Things klopt steeds nadrukkelijker op de deur. Uit recent onderzoek van ABN AMRO blijkt dat over 3 jaar ongeveer 32% van de consumenten gebruik maakt van voice-assisted shopping, oftewel ...
Ook franchiseformules kunnen bijdragen aan arbeidsmarktparticipatie
Maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemen wordt steeds belangrijker. Een manier om hier invulling aan te geven, is het bieden van werkplekken aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Dit ...
Franchise en zorg, een goed huwelijk?
Bij franchise denk je al snel aan de alom bekende ketens die we in de winkelstraten zien. Veel minder bekend is het gegeven van franchise in de zorg. En toch ...
Retail kent minder faillissementen in eerste kwartaal 2018
Het aantal faillissementen in de detailhandel is dalende in het eerste kwartaal van het jaar. Ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder is volgens onderzoek van ABN AMRO Insights ...
Retail: 2017 sterkste groei sinds 2006
De Nederlandse detailhandel groeide in 2017 in het sterkste tempo sinds 2006: met 3% aldus ABN AMRO Insights. Dankzij hogere prijzen steeg de omzet zelfs met 4,5%. Consumenten waren vorig jaar vaker in de ...