Waarom een online marketing bureau je bedrijf naar een hoger niveau kan tillen
In de hedendaagse digitale wereld is het essentieel voor bedrijven om online zichtbaar en goed gepositioneerd te zijn. Of je nu een klein bedrijf runt of een gevestigde onderneming hebt, ...
Kanttekeningen en tips bij een omzetgerelateerde fee in franchising
De heer Alex Dolphijn Een omzetgerelateerde fee is een van de meest gebruikte vergoedingsmodellen binnen franchising. Hierbij betaalt de franchisenemer periodiek een percentage van zijn omzet aan de franchisegever als ...
Afgeleide formules & goed franchisenemerschap
Recent hebben de vereniging van franchisenemers van supermarktketen Albert Heijn en de franchisegever (Albert Heijn) elkaar getroffen in de rechtszaal.[1] In deze uitspraak kwamen meerdere vragen aan bod. Onder meer: ...
De nieuwe aanpak: 5 slimme marketingstrategieën voor franchisenemers in 2025
Als franchisenemer werk je binnen het kader van de regels en richtlijnen van je merk. Maar dit hoeft je creativiteit niet te beperken of je marketing saai en eentonig te ...
Merk- en handelsnamen in franchiseverhoudingen: bescherm je merk actief
Dennis Uijlenbroek In franchiseformules wordt niet altijd even veel aandacht besteed aan het actief beschermen van de merk- en handelsnamen en actief op te treden bij inbreuk. Dat dit wel ...
Bezint eer ge begint en verzekert u eerst (goed of niet)
FNN gaat geluiden onderzoeken over rechtsbijstandverzekeringen die geen of onvoldoende dekking bieden aan verzekerde franchisenemers. Franchisenemers die zich hebben verzekerd voor de risico’s van de franchiseonderneming, maar deze verzekering ...
Rechtbank oordeelt in zaak rondom Maaltijd Thuis: een belangrijke overwinning voor Albert Heijn-franchisenemers
M. Munnik en mr. J. Sterk Op 8 januari 2025 heeft de Rechtbank Noord-Holland uitspraak gedaan in een zaak tussen Albert Heijn Franchising B.V. (AHF) en haar franchisenemers. De zaak, aangespannen ...