Dagelijks archief: ABN AMRO Franchise Clients


Retail: 2017 sterkste groei sinds 2006

Datum:

De Nederlandse detailhandel groeide in 2017 in het sterkste tempo sinds 2006: met 3% aldus ABN AMRO Insights. Dankzij hogere prijzen steeg de omzet zelfs met 4,5%. Consumenten waren vorig jaar vaker in de winkelstraat te vinden dan in 2016 en shopten ook gretig online. Zij…
▶ Lees meer…


Inschrijving geopend voor Circular Food Award 2018

Datum:

Op 27 juni 2018 wordt de vakprijs ABN AMRO Circular Food Award uitgereikt tijden het Foodservice Instituut Nederland Zomercongres. ABN AMRO is voor deze prijs op zoek naar bedrijven die succesvol de circulaire economie versnellen, actief in de foodservice, foodretail en productie. Met een wereldbevolking…
▶ Lees meer…


Circulariteit: niets doen jeukt nog meer

Datum:

De circulaire economie is volop in het nieuws. Velen beschouwen circulariteit als ‘jeukwoord’  Echter: toekomstige grondstoftekorten dreigen door de huidige manier van produceren en consumeren met een enorme impact op het milieu. Huidige businessmodellen kunnen daardoor eindig zijn maar het biedt ook kansen. De consument…
▶ Lees meer…


Kan de zelfstandige winkelier mee op de innovatiegolf?

Datum:

Winkelrobots die klanten helpen, algoritmen die kledingadvies geven, drones die pakketten bezorgen, chatbots die klanten te woord staan. Innovatie biedt talloze mogelijkheden voor de Retailer, maar gaat die vlieger ook op voor de bestaande zelfstandige winkelier? Kan een ondernemer zonder diepe zakken ook aanhaken? Kleine…
▶ Lees meer…


Column ABN AMRO: Voorspellen is beter dan genezen, Amice

Datum:

“Een prognose maak je voor de financieringsaanvraag bij de bank en daarna verdwijnt hij in een dossierkast voor mijn advocaat.” Het aantal keren dat ik deze opmerking van een ondernemer (hij/zij) heb gehoord, is niet meer op één hand te tellen. Dat een prognose op…
▶ Lees meer…


ABN AMRO Insights: Shop-in-shop: valstrik of goudmijn?

Datum:

Er is een hoog vertrouwen in de consument, de bestedingen blijven groeien en zowel de online als offline verkopen van winkeliers zitten in de lift. Tegelijkertijd verandert het consumentengedrag, is de concurrentie gegroeid en zijn de winstmarges beperkt. ABN AMRO gelooft dat je als franchiseformule of…
▶ Lees meer…


ga naar oudere nieuwsberichten
12

Zoeken

Gebruik deze zoekfunctie om het gehele nieuwsarchief te doorzoeken

Categorieën

Archief