In het eerste kwartaal 2019 namen de verkopen ten opzichte van het eerste kwartaal 2018 toe met 3,7%. Door de hogere prijzen steeg de omzet zelfs met 8,8%. Hiermee is de fastfood-branche een duidelijke uitblinker in de horeca, die in het eerste kwartaal de groei…
▶ Lees meer…
Het Internet of Things klopt steeds nadrukkelijker op de deur. Uit recent onderzoek van ABN AMRO blijkt dat over 3 jaar ongeveer 32% van de consumenten gebruik maakt van voice-assisted shopping, oftewel een pienter praatpaaltje. Daarnaast zullen ook andere technologische toepassingen zoals Virtual Reality en…
▶ Lees meer…
Maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemen wordt steeds belangrijker. Een manier om hier invulling aan te geven, is het bieden van werkplekken aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Dit is niet alleen prima mogelijk voor reguliere ondernemers, maar ook voor franchiseformules. Karin van der…
▶ Lees meer…
Bij franchise denk je al snel aan de alom bekende ketens die we in de winkelstraten zien. Veel minder bekend is het gegeven van franchise in de zorg. En toch is dit de sector waarin het fenomeen franchise enorm in opkomst is. Waar de retail…
▶ Lees meer…
Het aantal faillissementen in de detailhandel is dalende in het eerste kwartaal van het jaar. Ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder is volgens onderzoek van ABN AMRO Insights een daling te zien van 8%. Voor heel het jaar 2018 wordt een daling van…
▶ Lees meer…
De Nederlandse detailhandel groeide in 2017 in het sterkste tempo sinds 2006: met 3% aldus ABN AMRO Insights. Dankzij hogere prijzen steeg de omzet zelfs met 4,5%. Consumenten waren vorig jaar vaker in de winkelstraat te vinden dan in 2016 en shopten ook gretig online. Zij…
▶ Lees meer…