Dagelijks archief: First Retail


Het bepalen van exclusieve gebieden

Datum:

Het bepalen van een exclusieve gebied is een onderwerp dat bij iedere franchiseformule speelt. Met de applicatie Exclusieve Gebieden denkt FirstRetail de perfecte oplossing hiervoor te hebben. Er is een combinatie tot stand gebracht van OpenStreetMap, postcodekaarten en een koppeling met databases van o.a. CBS….
▶ Lees meer…


Voldoen aan uw prognoseplicht met onafhankelijk marktonderzoek

Datum:

Nu de Nederlandse Franchise Code vrijwel zeker in wet verankerd gaat worden bent u als franchisegever verplicht een prognose te verstrekken aan toekomstig franchisenemers. De cijfers moeten betrouwbaar en niet gekleurd zijn. First Retail kan u hierbij helpen. First Retail biedt u de online tools…
▶ Lees meer…


Marktgebied van uw formule bepalen? Big Data helpt u op weg

Datum:

Baseert u de locatie van uw volgende vestiging alleen het aantal inwoners van het marktgebied? Of wellicht geeft u de regio aan de franchisenemer, puur omdat hij uit dat gebied afkomstig is? Hoe groot moet dat gebied dan precies zijn? Wat zijn de lokale besteding…
▶ Lees meer…


Wat weet u van het verzorgingsgebied van uw formule?

Datum:

Veel franchiseformules gaan er standaard vanuit dat het  verzorgingsgebied van een vestiging identiek is aan het exclusieve gebied. Beter is om te kijken naar de werkelijke cijfers. First Retail biedt hier een oplossing voor. De Distributieve Analyse is een online analyse applicatie waarmee een franchise…
▶ Lees meer…


Weet u wie uw klanten zijn?

Datum:

Met het continu veranderend retail landschap van de Nederlandse markt is het belangrijker dan ooit dat u uw verzorgingsgebied helder voor ogen heeft. Heeft u antwoord op de volgende vragen: “Hoe lang zijn mijn klanten bereid te reizen naar mijn winkel?” “Hoeveel inwoners bevinden zich…
▶ Lees meer…


Franchisegever eerder aansprakelijk voor onjuiste prognoses

Datum:

Volgens de Hoge Raad is een franchisegever die zelf haar prognoses opstelt veel sneller aansprakelijkheid voor ondeugdelijke prognoses dan eerder werd aangenomen. Dit blijkt uit de uitspraak van 24 februari jl. Voorheen was een franchisegever alleen aansprakelijk voor een onjuiste prognose wanneer hij weet had van de…
▶ Lees meer…


ga naar oudere nieuwsberichten

Zoeken

Gebruik deze zoekfunctie om het gehele nieuwsarchief te doorzoeken

Categorieën

Archief

 

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3