Dagelijks archief: Pearle Opticiens


Pearle Opticiens bestaat 60 jaar

Datum:

Pearle Opticiens bestaat 60 jaar en dat mag gevierd worden. Onder het motto ‘Feest voor het oog’ worden de ogen van het Nederlands publiek de komende zes weken extra in de watten gelegd. Feest voor het oog De afgelopen 60 jaar hebben de ogen van de…
▶ Lees meer…


EssilorLuxottica koopt moederbedrijf Pearle en Eye-Wish

Datum:

De Frans-Italiaanse brillen-gigant EssilorLuxotica heeft het meerderheidsaandeel van 76,7 procent overgenomen van HAL in GrandVision. EssilorLuxotica aast ook op de resterende aandelen van het moederbedrijf van o.a. Pearle en Eye-Wish. Beide partijen verwachten dat de overname binnen één jaar tot twee jaar wordt afgerond. Dit…
▶ Lees meer…


Frans-Italiaanse brillenreus aast op moederbedrijf Pearle

Datum:

Woensdag jl. bevestigde grootaandeelhouder HAL en EssilorLuxottica dat er onderlinge gesprekken plaatsvinden omtrent moederbedrijf GrandVision. EssilorLuxottica zou naar verluid een bod van €7,1 miljard hebben uitgebracht op het moederbedrijf van o.a. Pearle en Eye Wish. HAL Holland-Amerika Lijn (kortgezegd HAL), is een beursgenoteerde beleggingsmaatschappij van…
▶ Lees meer…


GrandVision realiseert opnieuw omzetgroei

Datum:

GrandVision zag haar omzet in het eerste kwartaal van dit jaar verder toenemen: de omzet is met 6,7 procent en kwam uit op 974 miljoen euro.  GrandVision is als brillenconcern het moederbedrijf achter Pearle Opticiens, Eye Wish Opticiens en Charlie Temple. Als de overnames en invloed van…
▶ Lees meer…


GrandVision neemt Charlie Temple over

Datum:

GrandVision, het moederbedrijf van franchiseformules Pearle en Eye Wish, neemt online opticien Charlie Temple over. Dit maakte het bedrijf vandaag bekend, zonder financiële gegevens te melden. GrandVision maakte dezelfde dag bekend dat oud-Etos-topman Jan-Derek Groenendaal op 1 maart a.s. begint als Managing Director van GrandVision….
▶ Lees meer…


Pearle introduceert nieuw concept

Datum:

Volgens Peter van der Meer, retaildirecteur van Pearle, wil de brillenwinkel haar winkels toegankelijker en meer laagdrempelig maken. Dit zegt hij tegen RetailTrends. Hij laat weten dat er druk staat op de brillenmarkt, ook door de nieuwe invloeden in de markt. “Dat maakt het des…
▶ Lees meer…


ga naar oudere nieuwsberichten

Zoeken

Gebruik deze zoekfunctie om het gehele nieuwsarchief te doorzoeken

Categorieën

Archief


skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class