Specials


Interview: Ondernemen bij een internationaal Deense interieurformule

Datum:

Jan Rupert is al 17 jaar werkzaam voor BoConcept. Eerst als bedrijfsleider van een vestiging, maar nu sinds 14 jaar als franchisenemer en dus eigenaar van de (momenteel) enige vestiging van BoConcept. Deze locatie is gevestigd in het Woonmall Alexandrium in Rotterdam, maar de vestiging…
▶ Lees meer…


Papa John’s wil uitbreiden op Nederlandse zichtlocaties

Datum:

John Schnatter startte pizzaformule Papa John’s in 1984 in de bezemkast van zijn vaders kroeg in Jefferson, Indiana. Hij begon met een oven en een flinke dosis pizzapassie. In de ruim dertig jaar daarna groeide de formule naar vijfduizend vestigingen in 45 landen. Ook in…
▶ Lees meer…


Nominaties Franchise Starter Award 2018 begonnen

Datum:

De meest belovende startende formule zal ruime begeleiding krijgen van professionals Het Nationale Franchise Congres introduceert dit jaar een nieuwe award; de Franchise Starters Award. Een award die binnen franchise de meest belovende startende franchiseformule van het jaar beloont voor positieve impact en goed ondernemerschap….
▶ Lees meer…


Zorgen nieuwkomers Picnic en Beej Benders voor supermarktrevolte?

Datum:

In supermarktland zijn in conceptueel opzicht lange tijd geen grote veranderingen geweest. De enige opmerkelijke verschuiving was het verdwijnen van C1000 en Super de Boer. Verder valt op dat de meeste supermarktformules een webshop hebben en aan huis boodschappen leveren. De bezorgkosten en minimum aankoopbedragen…
▶ Lees meer…


Zoete verleiding: het succes van chocoladeformules op de Nederlandse markt

Datum:

Door Liza Bruggeling Wij Nederlanders zijn gek op chocolade. We geven er jaarlijks miljoenen euro’s aan uit en consumeren rond de 5 kilo per persoon per jaar, blijkt uit cijfers van Euromonitor en Detailhandel.info. We krijgen onze ‘chocolate fix’ niet alleen bij supermarkten, maar ook…
▶ Lees meer…


Hollands Glorie over de grens: Nederlandse formules in het buitenland

Datum:

Tips en valkuilen bij expansie Door Liza Bruggeling Franchiseformules die hun vleugels verder uit willen slaan, wagen de stap naar het buitenland. Internationalisatie is een zaak van focus, doorzettings- en aanpassingsvermogen. Deze drie formules waagden elk op hun eigen manier de stap. Met succes. fit20…
▶ Lees meer…


ga naar oudere nieuwsberichten
12

Zoeken

Gebruik deze zoekfunctie om het gehele nieuwsarchief te doorzoeken

Categorieën

Archief