Mijn favorieten

Er zijn nog geen favoriete franchiseformules geselecteerd
Maak favoriet Verwijder favoriet

Franchisen bij ViaViela

Gastouderbureau ViaViela is marktleider in kleinschalige en persoonlijke kinderopvang vanuit 55 vestigingen in Nederland.

Van ViaViela hebben wij geen opdracht ontvangen om informatie-aanvragen te verwerken. Onbekend is of zij wel op zoek zijn naar ondernemers. Risico is daarom aanwezig dat u geen respons ontvangt. De hieronder extra vermelde formules zijn actief in dezelfde branche en hebben expliciet aangegeven op zoek te zijn naar ondernemers/franchisenemers. Ook bij hen kunt u vrijblijvend informatie aanvragen

Je kunt maximaal 5 formules selecteren per aanvraag
Je kunt maximaal 5 formules selecteren per aanvraag
Maak favoriet Verwijder favoriet
ViaViela is het grootste gastouderbureau van Nederland. Sinds de oprichting in 2005 is de franchiseorganisatie gestaag gegroeid tot de huidige 55 vestigingen, die elk tussen de 50 en 200 gastouders begeleiden. Lokaal ondernemerschap, kwaliteit en continue ontwikkeling hebben ViaViela gebracht waar het bedrijf nu staat, vindt directeur eigenaar Hubèr Agterberg.

ViaViela is opgericht vanuit een duidelijke missie. “Alles is er bij ons op gericht om samen een kind gelukkig te laten opgroeien”, vertelt Agterberg. “De behoefte aan gastouderopvang kwam vanuit de oprichters van ViaViela zelf. De opvang op het kinderdagverblijf vonden zij te grootschalig en dus gingen ze op zoek naar een andere manier van opvang. Gastouders waren er dertien jaar geleden al, maar niet net zoveel als nu. De oprichters zagen dat er in deze sector nog een professionaliseringsslag te maken was. Ze kozen voor een franchisemodel: lokale ondernemers die bemiddelen tussen vraag- en gastouders. We geloven nog steeds in die lokale binding van de ondernemer en het marktgebied waarin die persoon actief is.”

Werving en overnames

Dat de aanpak van ViaViela werkt, bewijst de groei van het bureau in de afgelopen 13 jaar. De franchisenemers op de 55 vestigingen begeleiden tussen de 50 en 200 gastouders. Dat betekent dat per vestiging tussen de 100 en 800 kinderen worden opgevangen door gastouders. “We zijn inmiddels uitgegroeid tot het grootste gastouderbureau van Nederland”, vertelt Agterberg. “Ondanks dat is werving is op dit moment een belangrijk onderwerp voor ons. We zoeken momenteel nog franchisenemers op een aantal plekken in Nederland. Daarnaast zoeken we de komende jaren ook vervanging voor bestaande franchisenemers.”

ViaViela groeit niet alleen langs de autonome weg; ook overnames spelen een rol. “Er zijn elk jaar wel gastouderbureaus die zich bij ons aan willen sluiten”, vertelt Agterberg. “We voegen op deze manier zo’n 4 à 5 bureaus per jaar toe aan onze organisatie.”

Uitstekende begeleiding

De gastouders die bij ViaViela zijn aangesloten, bieden zo’n 1 miljoen opvanguren per maand. Dit vergt uitstekende begeleiding op bijvoorbeeld IT-gebied, waarvoor de dertig medewerkers op het hoofdkantoor van ViaViela elke dag zorgen. “ViaViela ondersteunt de ondernemers onder andere op het gebied van Verkoop, Marketing, Educatie en Pedagogiek, Leadgeneratie en de wet- en regelgeving”, vertelt Agterberg. Daarnaast regelen wij via een afzonderlijke stichting alle geldstromen die tussen ouders en gastouders plaatsvinden.

Spin in het web van opvangbehoefte

ViaViela is een gastouderbureau dat bemiddelt tussen vraagouders en gastouders. Ook begeleidt ViaViela de gastouders in continue professionalisering. “Gastouders bestaan al zo’n 25 jaar in Nederland”, vertelt Agterberg. “De laatste jaren zijn gastouders nog meer in opkomst, omdat er steeds vaker wordt gekozen voor kleinschalige en persoonlijke opvang bij iemand thuis. Het is ook mogelijk om een gastouder bij de vraagouder thuis te laten komen om daar de kinderen op te vangen. ViaViela bemiddelt dan tussen vraag en aanbod. We zijn geen uitzendbureau omdat onze bemiddeling niet eenmalig is; we hebben de wettelijke taak om gastouders blijvend te begeleiden. ViaViela zorgt ervoor dat de pedagogische, educatieve en kwaliteitsaspecten van de gastouder op orde zijn, blijven en verbeteren waar nodig. Wij hebben altijd een langjarige relatie met zowel de gastouder als de vraagouder. Je kunt ons de spin in het web van de opvangbehoefte noemen.”

Recent bekeken formules

Vraag informatie aan
×