Franchiseketen Parfumerie BeautyX en Dutch Beauty Group (bekend van de merken MOOI Parfumerie en Parfumswinkel) gaan samen verder in de markt van offline en online parfumerieën per 1 januari 2025. Deze strategische samenwerking is een belangrijke stap binnen de Nederlandse franchise- en beautybranche en brengt twee toonaangevende spelers samen om haar klanten nóg beter te bedienen. Dit betekent een breder en innovatiever assortiment en meer aandacht voor de beauty behoefte van de klant op basis van data en customer intelligence.
Sterkere positie in beauty en franchise
Door deze fusie combineren BeautyX en Dutch Beauty Group hun kennis en expertise zowel in de beautywereld als in de franchisewereld. Het doel is om verder te groeien als franchiseformule en synergie te zoeken op het gebied van inkoop, productontwikkeling, formuleontwikkeling en klantbeleving, zowel online als in de winkels.
“Met deze fusie creëren we een krachtig netwerk binnen de beautybranche, waarin we het beste van drie werelden samenbrengen. We kijken er enorm naar uit om onze klanten een nog bredere selectie van luxe beautymerken en een unieke winkelervaring te bieden.” zegt Dorian Hofs, CEO van Dutch Beauty Group.
Peter van der Meer, CEO BeautyX en voormalig oprichter van MOOI Parfumerie vervolgt: “Alles komt zo mooi samen, met Dutch Beauty Group kunnen we onze visie op ondernemerschap, kennis en kunde van onze winkelteams, customer intelligence en persoonlijke service naar een hoger niveau tillen; een samenwerking waar de beautywereld in de Benelux aan toe is.”
Innovatie
De fusie zal daarnaast resulteren in verbeterde winkelconcepten, waarmee Dutch Beauty Group en BeautyX de Nederlandse markt zullen blijven inspireren. Klanten kunnen uitkijken naar de nieuwste beautyproducten, de service die klanten van de beide bedrijven gewend zijn en interessante acties afgestemd op de behoefte van de klant.
Sterke combinatie
Uit de fusie van deze twee bedrijven ontstaat één nieuwe sterke speler in de beautybranche met meer dan 80 verkooppunten en een omzet van 120 miljoen op jaarbasis. Deze combinatie is zowel online als offline de derde speler in de Benelux en vanaf heden de grootste franchisegever binnen dit marktgebied met verdere internationale ambities.